IFR procedures manual

Outer Marker

New member
Hi,

Weet iemand hier een goed boek over JAA IFR procedures? Net zoiets als Jeppesen IFR procedures of IFR: A Structured Approach, maar dan wel JAA stijl? (Met Nederlandse VOR intercepts etc)

- - - - -
 
Dat is een onnodig uitgebreide procedure waarbij een examinator je kan aftesten als je 6 graden naast de intercept-sector grens zat en duidelijk aantoont dat vliegen in Nederland van een véél hogere standaard is dan vliegen in de USA.
 
:D

Hi OM,

Kweet niet of er specifieke NL regels zijn.. (zou me eigenlijk ook niet verbazen)

Bij mij heeft de FTO een syllabus met daarin de regeltjes en truukjes om het aapje een kunstje te leren..

Zal het in kort even opkalken (uit het hoofdje..):

QDM of radiaal inbound:

0-30 : 45 intercept.
30-60 : 90 intercept.
60-90 : 2 min. reciprocal, daarna 90 en 45 intercept.
>90 : reciprocal tot abeam, dan 3 min, en kunstje 90/45 doen.

QDR of outbond (stukje makkelijker)
0-90: 45 intercept
>90 : opdracht (qdr) tot abeam, dan 45

Zo staat het (meen ik) in mijn syllabus.

//EDIT
Damn, lees ik je post nie helemaal, uiteraard staat er in die syllabus ook nog eea in over holdings en zooi..


Grtz
M
 
Iz -

How was your trip to the You Naaid het Steeds ?


I see, QDM/QDR huh... het komt allemaal weer langzaam boven nu we het erover hebben. Ik volg gewoon altijd het kopje van mn HSI... Maarja we zijn niet zo slim aan deze kant vd plas inderdaad :grijns:

FD
 
Even ter informatie, een examinator kan je daar helemaal niet op afpissen.
Als jij goed op de opgedragen QDR of QDM komt mag hij je daarop niet laten zakken, welke manier je ook hebt gebruikt.

Hij kan je natuurlijk wel afpissen als je er 3 kwartier over hebt gedaan.Of je natuurlijk duidelijk maakt dat je er geen hol van begrepen hebt.
 
Iz zei:
........en duidelijk aantoont dat vliegen in Nederland van een véél hogere standaard is dan vliegen in de USA.

OK dan, ik zal mijn laarzen maar aantrekken, want het stinkt hier naar stront en vanavond na zo'n honderd bier zal ik nog eens naar die opmerking kijken.

Hoger standaard?
Wordt daar de arrogantie mee bedoeld misschien?

FlyHigh; I'm with you!!!!
 
Terug
Bovenaan