IFR point to point

Columbus

New member
Inmiddels begonnen met de IFR opleiding ,vol goede moed de Low level en route chart gekocht om een route uit te stippelen van EHLE naar EHGG. Echter, de waypoints richting EHGG die ik normaliter tijdens de les gebruik (Artip Ostir e.d) nergens te bekennen. Nu heb ik inmiddels het AIP een beetje door gespit, maar is er een overzichtelijke kaart voorhanden waar dit soort waypoints op weergegeven zijn? Ik kan deze zo snel niet vinden.

Mvg C
 
In Skydemon-app zitten de IFR-waypoints er ook allemaal in. Net even gecontroleerd. Geen vervelend gedoe met papieren kaarten ;-)
 
Voor flight planning en een goede beeldvorming zijn papieren kaarten toch zeer nuttig.

- Jeppesen Enroute kaarten.
- Jeppesen manual Enroute section.

Een abonnement is nogal kostbaar, maar je kan ook een tripkit kopen of een Europe manual inhoud zonder update.

Voor electronic navaids betaat een verschil tussen VFR en IFR. Let op dat je apparaat IFR updates toestaat.
 
Inmiddels begonnen met de IFR opleiding ,vol goede moed de Low level en route chart gekocht om een route uit te stippelen van EHLE naar EHGG. Echter, de waypoints richting EHGG die ik normaliter tijdens de les gebruik (Artip Ostir e.d) nergens te bekennen. Nu heb ik inmiddels het AIP een beetje door gespit, maar is er een overzichtelijke kaart voorhanden waar dit soort waypoints op weergegeven zijn? Ik kan deze zo snel niet vinden.

Mvg C

ARTIP en OSTIR zijn geen enroute-waypoints maar arrival waypoints en daarom staan ze niet op de Low Level enroute kaart. Ze staan wel in het AIP op de arrival-kaarten (respectievelijk in het AIP bij EHAM en EHGG in dit geval).
 
Terug
Bovenaan