Sidewinder959
New member
Hallo,
In januari ben ik van plan om vanaf Lelystad een 2tal IFR vluchten te maken naar Birmingham en Glasgow met een Piper Seneca.
Deze kist beschikt niet over zuurstof, dus ben ik gelimiteerd tot FL100. Een snelle blik op de IFR kaarten doet mij echter enigzins schrikken. Binnen de UK richting het noorden lijkt tussen 0700 LT en 2000LT een MEA te gelden van ongeveer FL130. Ook op de terugweg van Glasgow richting het zuiden ontkom je niet aan een MEA van FL110.
Is het binnen de UK dan praktisch niet mogelijk om een IFR vlucht te plannen zonder zuurstof? Tot op heden heb ik nog niet eerder een vlucht richting de UK gemaakt, voor mij een nieuwe zaak dus.
Eraringen en tips zijn van harte welkom.
M.v.g.
In januari ben ik van plan om vanaf Lelystad een 2tal IFR vluchten te maken naar Birmingham en Glasgow met een Piper Seneca.
Deze kist beschikt niet over zuurstof, dus ben ik gelimiteerd tot FL100. Een snelle blik op de IFR kaarten doet mij echter enigzins schrikken. Binnen de UK richting het noorden lijkt tussen 0700 LT en 2000LT een MEA te gelden van ongeveer FL130. Ook op de terugweg van Glasgow richting het zuiden ontkom je niet aan een MEA van FL110.
Is het binnen de UK dan praktisch niet mogelijk om een IFR vlucht te plannen zonder zuurstof? Tot op heden heb ik nog niet eerder een vlucht richting de UK gemaakt, voor mij een nieuwe zaak dus.
Eraringen en tips zijn van harte welkom.
M.v.g.