IFR high altitude

FAACFI

New member
Goedenavond,

Volgend weekend hoop ik een mooie trip naar Polen te maken. Nou ben ik van plan vanaf Krakau IFR naar Praag te vliegen. Ik zit echter met het volgende.

Ik zal waarschijnlijk de TUSIN 1J als SID moeten gaan filen. Deze SID kent echter een LEG met een minimum altitude van FL120. Dat zal lastig gaan worden in een Piper28. Iemand tips over hoe hier mee om te gaan?

Alvast bedankt voor de reacties!!
 
IFR high altitude

De note bij die departure zegt:

ACFT unable to comply with SID profile restrictions must request non-standard departure from ATC before start up.

En het is een RNAV1 departure. Weet niet of die piper dat ook is.
 
Staat in de notes:

1 If unable to comply with RNAV 1 procedures, advise ATC before start up for radar vectoring.
2 ACFT unable to comply with SID profile restrictions must request non-standard departure from ATC before start up.

Succes!
 
Bedankt voor de reacties! Nog één vraag, ik zie ook dat voor de STAR's van Praag P-RNAV required is. Tips hoe hier mee om te gaan met mijn GNS 430 non-waas?
 
Minima are higher for B-RNAV non-WAAS. If it is possible to use the ILS, you may use GNS with ILS overlay and fly the approach to ILS minima with ILS as primary and GNS assisting. Same with navaids in the STAR and route segment. If these are not available, you may have to resort to the suggestion mentioned -- 'unable P-RNAV' -- but it may be useful to mention that you still have B-RNAV capability.
 
Vraag mssch. eens op euroga.org , daar zitten nogal wat pan-Europese IFR-vliegers. Ze hebben er zelfs een (voorzover ik begrijp) erg mooie IFR-planner.
 
Deze route is op FL100:

EPKK N0137F100 NUMBA1J NUMBA T738 EKSEK Z348 NAROX DCT HDO M725 GOLOP GOLOP1S LKPR

In Europa vlieg je IFR nooit wat je planned.
Je kunt gewoon je route filen op FL120 en eenmaal airborne zeg je: Request to stop climb at FL070...
 
lenthamen, dit is niet zo handig. Om verschillende redenen. Als je lost comms hebt, zul je je aan je vluchtplan MOETEN houden, indien je niet in VMC bent. Het kan zijn dat er b.v. military activity is. Het kan ook zijn dat je op je lagere level ineens door verboden/restricted etc. gebied vliegt.

Je kunt een RMK/REROUTING BY IFPS plus je telefoonnummer in je vliegplan zetten. Als er dan een probleem is met je route, belt men je.
 
Ik heb daar wel eens gevlogen, op een gegeven moment kregen we de mededeling radar service terminated terwijl we op fl100 stijf in de wolken zaten op een ifr flight plan. We kregen een tower frequentie waar we contact mee hielden en na verloop van tijd werden we gewoon weer over gezet m.a.w. We zien je niet maar we weten waar je bent.
Weet overigens niet of dat deze specifieke airway was maar we kwamen toen uit lotz.
 
Terug
Bovenaan