Onlangs de FAA IR conversie naar EASA IR gedaan en ben voornemens vaker IFR door Europa te vliegen. Het valt mij op dat bij het plannen van een route via Autorouter de route vaak dwars door een Restricted area gepland wordt. Vooral bij routes door Frankrijk wordt de ene na de andere restricted area gecrossed. Maar ook in Nederland op een route EHLE - EDDG wordt gewoon EHR3A op FL40 gecrossed. Kan mij niet herinneren dat dat in de VS (bijv via Fltplan) ook het geval was. Iemand hier ervaring mee?
Kan mij voorstellen dat als je een IFR clearance krijgt voor de betreffende route, de area ofwel non-active is of atc dit reeds gecoordineerd heeft met de betreffende agency en je er dus gewoon doorheen kunt vliegen. Of is dat een verkeerde veronderstelling?
Kan mij voorstellen dat als je een IFR clearance krijgt voor de betreffende route, de area ofwel non-active is of atc dit reeds gecoordineerd heeft met de betreffende agency en je er dus gewoon doorheen kunt vliegen. Of is dat een verkeerde veronderstelling?