ideetje

gelderen

New member
Een kennis van me heeft 2 oudere toestellen van rond 1975. Ze zijn volledig IFR uitgerust. Ik kan 1 van de 2 toestellen mischien voor een leuke prijs overnemen (ik ben nog in gesprek) om tijd op te bouwen alleen als ik een vliegtuig gekocht heb + vaste kosten voor stalling, verzekering etc. etc.) is het financiele einde een heel eind zoek. Het idee is dus als volgt: zijn er mensen geintereseerd in een soort van time building optie waarbij je voor een leuk bedrag kunt vliegen in een C172 of Piper Twin Comanche?

Het zou dan wel gaan om grotere blokken dus niet om een paar uurtjes maar om bijv blokken van 100 uur (waarvan minimaal 5 uur op een dag) tegen een prijs van ongeveer 9000 euro. Voor de slimmerds onder ons is dat dus 90 euro per uur. Voor de comanche zou het gaan om +/- 15000 euro voor 100 uur (150 euro per uur). Ik heb mijn FI licenties dus als mensen willen oefenen voor een bepaalde licentie is dat ook mogelijk.

Voordeel voor jou: tegen een scherpe prijs vliegen, voordeel voor mij tijd opbouwen.

Is dit iets interesants of loop ik nou onzin uit te kramen?

Groeten,
Eelco
 
Je zou verder die Commanche kunnen gebruiken voor opleidingen en profchecks ME. Moet je wel weer een FTO zijn natuurlijk
 
Het is denk ik zeker een interessant verhaal voor mensen die nog een CPL moeten halen. Ik denk wel dat je je moet afvragen wat voor kwaliteit je urenpakket heeft, als je alleen maar rondjes rond b.v. hilversum blijft vliegen om maar uren te bouwen. Persoonlijk denk ik dat het veel nuttiger is om ook naar andere landen te vliegen e.d..
 
Eelco,

Is het niet een strakker plan om er een stichting van te maken?
Kosten kunne flink omlaag voor mede participanten en iedereen kan dan zn uurtjes bouwen voor weining!
Op deze wijze vlieg ik nu ook op en DA20..

Just think about it!.

Cheers
 
Bedankt voor jullie reacties.
Koning lucht: het is natuurlijk niet nodig om, rondjes te vliegen. Het is juist leuk om buitenland te vliegen!

GboF: Wat voor toestel het exact is weet ik niet, ik heb nog geen details.

Surfrules: Een stichting is inderdaad ook een prima optie! daar had ik nog niet aan gedacht. Voordeel van de DA20 is natuurlijk wel de lage uurkosten in vergelijk met de C172. Mag ik vragen wat jij nu betaald voor de uren en welke stichting dat is? Mischien kan ik ook wel lid worden

Als er nog ideen zijn dan hoor ik het graag.

Groeten,
Eelco
 
Eelco,

kijk eens op deze site. Dit is de stichting van de Katanaflyers op EHLE.

http://www.diamondflyers.nl/index_files/katanaflyers.htm

Momenteel zijn er, Zo ver ik weet!, Participaties vrij...
Je betaald eenmalig je participatie en per vlieg uur betaal je +-60 eu, plus je start en landings gelden.

Wil je een stichting opzetten, houd mij dan ff op de hoogte.
Heb zeker interresse en het lijkt me ook leuk om ook het kisje te onderhouden.
Heb namelijk alle papieren voor het onderhoud...:) dus dat is geen probleem...

Again, Think about it...
:rt:
 
Terug
Bovenaan