Ideeen gezocht voor de aanschaf van een kist

windshear

New member
Hallo allemaal

Ik ben voor een project begonnen met het zoeken naar een kist die een luchtbrug naar Roemenie zou kunnen opzetten.

Er zijn zoveel mogelijkheden, maar wellicht is er kennis bij jullie welke het meest geschikt zou zijn.

Wat zijn de parameters:

Non stop 900 NM (excl reserves)
IFR
Oxygen
Single Engine
Cruisespeed: 200-300 kts
Usefull load: 1000 KG.

Nou weet ik dat er mensen een Pilatus zullen voorstellen, maar is er niet iets dat net zit boven een Cirrus GTS 22 en die Pilatus...

Het moet namelijk ook..... lach maar: enigszins betaalbaar zijn!!!

Het is wellicht zoeken naar spijkers op laag water, maar alle tips zijn welkom.

WS
 
Malibu heeft bij 1000 kg een range van 50 nm.

Is ook niet voor niets relatief godkoop 2e hands (onbetrouwbaar, hoge kosten, veel accidents)

Betaalbaar een 2e hands TB21, maar daar gaat het gewicht ook niet in.

S
 
Ach, wellicht zal blijken dat een twin voor hetzelfde geld gaat. Als ik begin met alles kan, krijg ik de Global Express of G-V ha ha ha ha.

Dat is nou dus ook weer niet helemaal de bedoeling (tenminste niet op heel korte termijn ;)


WS
 
Kun je voor het vervoer van 1000kgs niet beter een deal maken met KLM om op hun vluchten vracht mee te geven? Lijkt me zo op het eerste oog goedkoper dan zelf vliegen. (niet leuker natuurlijk ;-) )
 
Het gaat bij deze vluchten om pax met baggage naar een resort. Het is dus niet alleen cargo.

Wellicht is het veel goedkoper om via de gevestigde orde e.e.a. te regelen, maar zo kom ik niet aan mijn uren (lekker belangrijk) maar gaat het exclusieve er voor de klant vanaf.

Moet er dus voor mooi met 6 man (1 evt 2 vliegers en 4 pax) in kunnen.

Wellicht op den duur een keer of 4 a 5 per week op en neer.

WS
 
Laatst bewerkt:
Voor Pax en of Cargo, eigen bedrijf of openbaar?
Openbaar valt IFR SE pax (en ik geloof cargo ook) al af.
Ben ooit eens bezig geweest met cargo-operatie naar Frankrijk
Ik kwam er achter dat een SE Caravan daar niet mocht komen.
SE IFR voor niet eigen bedrijf mag niet
De caravan was toen een van de goedkoopste opties. (ondanks niet zo snel)
 
Zag pas in één van die vluigtuigsales blaadjes een fantastische Antonov 2, maar dan met een superdeluxe cabin voor vier personen, kersenhout, fauteuils, een cockpitdeur met, jaja, kogelwerend glas. Kan overal starten, vliegt langzaam (goed voor de uren), lekker groot etc.

Was zilverkleurig. Oh, zie 'm al http://www.avbuyer.com en dan op bladzijde 84 of 86. De club heet Air Unique (zoek maar in airliners.net)

Die dingen zijn niet heel duur en kun je voor betaalbaar bedrag state of the art maken, zoals ook in de avbuyer van september staat.

Zeker goedkoopste (aanschaf) optie.

Groetjes,

vliegplannetje
 
Windshear

Je mailbox is vol, wilde je een PM Sturen...Zit bij een grote UK ACMI Broker, maar doen ook charter etc..zou altijd van dienst kunnen zijn...genoeg mensen in dat bereik hier..
PM mij anders ff


Groetjes, Rieko
 
Ben vanmiddag eens wezen kijken op die site aangebracht door vliegplannetje. Zag iets wat de prestaties heeft die ik zoek:

Props
Cruise 300
Range 1200
en er kunnen 5+2 man in (ong 900 kg usefull load excl peut).

King Air 350, helaas wel met een prijskaartje van 5.5 milj $.

Bijna goed...

De eclipse is dan een veel mooier idee en die ga ik in de directe toekomst eens heel goed in de gaten houden. Wellicht is hij inzetbaar naast de klussen die ik hem wil laten doen en wordt het dan nog interessanter.

Ik geniet nog even verder van de info op de eclipse site want er is nog geen directe haast mee gemoeid.

Thanx

WS :grijns:
 
Laatst bewerkt:
Voor de King Air 350 nog leuk business plannetje op de plank. Is vast net zo leuk als de King Air 200 (zeker die nieuwe met die Collins Pro-line) èn die winglets zijn ook wel geinig.:rt:

Maar ja, ze zijn niet echt goedkoop nieuw. Echter, kijk eens op www.aso.com , daar kun je op type zoeken naar te koop staande toestellen. En is bovendien allemaal dollars, dus in Eurie valt dat dan weer mee.

En ga je voor snelheid (slecht voor je uren), dan kun je misschien beter voor de Piagio gaan. Vliegt even snel als de Citation maar is minder dorstig!

Groetjes,

Vliegplannetje
 
Terug
Bovenaan