HvA - Stella

DeMeo

New member
Hoi,

Ik zit in het eerste jaar van aviation studies op de HvA en ik moet dus aan het einde van dit schooljaar / begin volgend schooljaar kiezen of ik het flight-traject wil gaan volgen.

Dat houd in dat een onafhankelijke organisatie de 'pilotentest' gaat afnemen. Als je daar doorheen komt, volg je de opleiding van Stella in Maastricht.

Maar aangezien ik hier en op andere fora veel negatieve berichten lees, ben ik gaan twijfelen of ik dit traject wel wil gaan doen (een andere optie is eerst 4 jaar HBO afmaken en dan gewoon bij een andere vliegschool proberen), mede door de negatieve berichten.

Aan de andere kant: de test is wel onafhankelijk en daar heeft Stella dus niks over te zeggen. Dusja, als de instructeurs gewoon goed zijn, zou er dan geen probleem zijn, toch?

Wat vinden jullie?

DeMeo
 
DeMeo, mij lijkt dat je altijd de selectie test kunt proberen. Daar word je in ieder geval niet dommer van. Persoonlijk denk ik dat er wel betere mogelijkheden zijn dan Stella.
 
ik moet dus aan het einde van dit schooljaar / begin volgend schooljaar kiezen of ik het flight-traject wil gaan volgen. (een andere optie is eerst 4 jaar HBO afmaken en dan gewoon bij een andere vliegschool proberen)

Waarom niet direct selectie bij andere vliegscholen proberen?

Dusja, als de instructeurs gewoon goed zijn, zou er dan geen probleem zijn, toch?
Probleem met wat? Instructeurs zijn net mensen, ze zijn allemaal anders, ze zoek nog wel eens banen elders en ze hebben nul komma niks te maken met baankansen.
 
Als ik jou was zou ik eerst je HBO afmaken en dan (of als het kan nu direct aangezien je dan alsnog 2 jaar moet wachten voordat je kan beginnen (KLS))) bij KLS of EPST proberen binnen te komen. Mijn advies is iig niet een zak geld naar Stella te brengen gezien de huidige economische situatie.
 
Hoi,

Ik zit in het eerste jaar van aviation studies op de HvA en ik moet dus aan het einde van dit schooljaar / begin volgend schooljaar kiezen of ik het flight-traject wil gaan volgen.

Dat houd in dat een onafhankelijke organisatie de 'pilotentest' gaat afnemen. Als je daar doorheen komt, volg je de opleiding van Stella in Maastricht.

Maar aangezien ik hier en op andere fora veel negatieve berichten lees, ben ik gaan twijfelen of ik dit traject wel wil gaan doen (een andere optie is eerst 4 jaar HBO afmaken en dan gewoon bij een andere vliegschool proberen), mede door de negatieve berichten.

Aan de andere kant: de test is wel onafhankelijk en daar heeft Stella dus niks over te zeggen. Dusja, als de instructeurs gewoon goed zijn, zou er dan geen probleem zijn, toch?

Wat vinden jullie?

DeMeo

vraagje: wie neemt die "pilotentest" af?
 
Ze zijn misschien wel onafhankelijk van Stella, maar Stella bepaald (alle FA trouwens) nog altijd het selectie niveau waaraan de kandidaat moet voldoen...
 
True, ze bepalen zelf wat voor niveau ze zouden willen zien (wat vast niet heel hoog zal zijn schat ik zo). Daarentegen zal je vast ook zelf de uitslagen krijgen van alle tests, zodat je ook zelf kan zien hoe je presteert en waar je eventueel aan zou kunnen werken (en/of dat je daardoor van alles af wil zien).
 
Oke, bedankt voor de reacties!

Ja ik weet het nog niet. De economische crisis zal niet heel zwaar voor mij worden, aangezien ik in ieder geval de komende 3,5 jaar nog op school zit (minimaal). Maar het is wel moeilijk om nog 3,5 jaar te wachten totdat ik de test kan doen.
 
Je kan die test daar, alsmede bij alle andere vliegscholen op elk moment doen wanneer jij wil.... En als je het niet haalt over 2 jaar nog een keer (als je dan niet van gedachten veranderd bent daardoor).
 
Terug
Bovenaan