Hoogtevrees?

Jerster

New member
Hey,
Zijn er hier piloten/piloten in opleiding die last hebben van hoogtevrees?:grijns:
Ik heb hier namelijk wel last van, maar vroeg me af of je het in de cockpit ook erg hebt??
Ik heb namelijk de selectie gehaald, maar realiseer me dit nu pas.:grijns:
 
Ik denk dat als ik op een houten laddertje 40 hoog ramen sta te lappen, dat ik ook best wel even moet slikken. Maar in een vliegtuig? Nee, de meeste mensen die ik ken met echt hoogtevrees hebben een veilig gevoel omdat je vast in de gordels zit, en meestal niet het gevoel hebt dat je ergens op een randje staat. Misschien een tip, neem ergens een proefles. Doe gelijk wat steile bochten kijk naar beneden en kijk dan wat je voelt. Ik denk dat het dan reuze mee valt! Succes!

SAL
 
Heel raar, maar dit schijnt niet zo een probleem te zijn. Zal waarschijnlijk wel per persoon verschillend zijn, maar ik ken een vlieger die ook last van hoogtevrees heeft. Hij vertelde mij dat het zweet hem al uitbrak zodra hij in een diep soepbord keek. Dus vroeg ik aan hem of hij hier geen last van had met vliegen. Hij zei dat het dan heel anders is, waneer je je in een cockpit bevind. Heel raar, maar waar dus.

Zijn er mensen die dit kunnen verklaren?

Normaal geen last van hoogtevrees, maar ladders ben ik ook geen grote fan van.
 
Schijnt te maken te hebben met het feit dat je in het vliegtuig niet in contact staat met de aarde. ( op ladder, hoog gebouw etc wel)

Voer voor de deskundigen onder ons ???

gjk
 
Re: Hoogtevrees?

Oorspronkelijk gepost door Jerster
Hey,
Zijn er hier piloten/piloten in opleiding die last hebben van hoogtevrees?:grijns:
Ik heb hier namelijk wel last van, maar vroeg me af of je het in de cockpit ook erg hebt??
Ik heb namelijk de selectie gehaald, maar realiseer me dit nu pas.:grijns:


Probeer het een valvrees te noemen, heb ik namelijk last van als ik vanaf 1 hoog naar beneden kijk. Maar zodra ik in een vliegapparaat zit, voel ik me geweldig! Probeer eens een keer 20 min mee te vliegen kost weinig en scheelt opleidingskosten als het geen valvrees is ! ;)
 
Re: Re: Hoogtevrees?

Re: Re: Hoogtevrees?

Oorspronkelijk gepost door Strut
Probeer het een valvrees te noemen, heb ik namelijk last van als ik vanaf 1 hoog naar beneden kijk. Maar zodra ik in een vliegapparaat zit, voel ik me geweldig! Probeer eens een keer 20 min mee te vliegen kost weinig en scheelt opleidingskosten als het geen valvrees is ! ;)
Weet iemand waar dit misschien kan??
www.airpool.nl, heb ik al wel gekeken alleen dat is allemal zo ver weg:)
Is er hier niet iemand die goedkoop uren wil maken?:grijns:
 
VCC heeft ook last van hoogtevrees, durft amper met de lift de Eifeltoren en dat ook nog ten overstaan van zijn kinderen.
Boven op een dak van een flatgebouw, doodeng.
Ik ben altijd bang dat die dingen het begeven, liftkabels afbreken, balkon inzakt, windvlaag dat ik van het dakafga etc.

Ik heb me wel eens laten vertellen zodra je contact hebt met de grond dat je dit hebt en juist niet als je los van de grond bent (vliegtuig)

Ook het gevoel dat je de boel niet zelf in de hand hebt versus bij een vliegtuig wel speelt bij mij ook een rol. (meevliegen vind ik ook doodeng ha ha )

Groet
VCC
 
Onderzoekje uit de VS...kan even de link niet vinden.
Ongeveer 5% van de algemene bevolking heeft in meer of mindere mate hoogtevrees.
Onder de beroepsgroep piloten schijnt dit vele malen hoger te zijn, tussen de 25-30%.
Hoorde ook eens dat hoop zeelui bang zijn voor verdrinken...
Heb zelf ook hoogtevrees, ga liever met een low-wing dan een high-wing boven de 12.000':passed:
 
Ik heb er ook last van maar in het vliegtuig verdwijnt dat gevoel totaal. Begrijpen doe ik het ook niet maar interessant is het wel.
 
Misschien mensen bij de luchtmacht die hoogtevrees hebben als ze op 30 ft over de grond scheren met hun choppers?

Wel interessant dat onderzoek uit amerika...
 
Ik weet zeker dat ik het gevoel niet heb in een vliegtuig!
Ging in Take off van EHLE ging me deur open op 300 ft :D
Keek effe naar buiten voelde niks ! Was wel blij dat ik me seatbelt om had:grijns:
 
Oorspronkelijk gepost door Immortal
Misschien mensen bij de luchtmacht die hoogtevrees hebben als ze op 30 ft over de grond scheren met hun choppers?

Wel interessant dat onderzoek uit amerika...

Deze vliegers hebben juist dan geen last van hoogtevrees! Ze vliegen bijna op ooghoogte van een normaal staand persoon. Deze hoogte zijn ze dus wel gewend.

Ofterwijl juist de commerciele vliegers zijn de stoere mannen die op grote hoogtes durven te vliegen en daarbij hun angsten moeten overwinnen.
 
Ik denk dat de reden is dat in een vliegtuig je iets om je heen hebt en geen direct contact hebt met de grond. Als je op een ladder, kerktoren oid staat dan heb je dus dat grondcontact en krijg je het gevoel dat je op het randje staat en met een kleine beweging naar beneden valt.

begrijp je nu dus ook dat ik er ook last van heb....

@FL100 Hoe gaat het nu? Al klaar met de training?
 
Hey Metro, nog 4 weekies en dan is het allemaal gepiept binnen drie maanden. Een record voor Japanse begrippen. Ik spreek je later, veel plezier in SEA.
 
Terug
Bovenaan