Holding - Holding area

Ward

New member
Ik heb een vraag ivm holding.
Een holding wordt opgedeeld in twee area's: holding area en buffer area. In de buffer area loopt de obstacle clearance af van 1000ft tot 0ft en dit over 5nm.
Maar kan iemand mij zeggen hoe breed de holding area is. MAW op welke afstand begint de buffer area in een holding?
Ik veronderstel dat dit verschillende is voor elke cat. van vliegtuig. Zou iemand mij de juist waarden kunnen geven aub?
 
Zoals u aangeeft is de buffer area inderdaad 5NM vanaf de grens van de holding area.
Hoe groot de holding area nou is staat niet letterlijk in mijn jeppesen hier thuis:

HOLDING AREA
The holding area includes the basic holding area and the entry area. The basic holding area is the airspace required for a holding patters at a specified level, based on the allowances for aircraft speed, wind effect, timing errors, holding fix characteristics, etc. The entry area is the airspace required for the entry procedure.

De holding area is dus breed genoeg, denk dat de staat zelf bepaald hoe groot dat dan is, onderandere afhankelijk van de vliegtuigen die er zullen komen. A380 zal wellicht een stuk grotere holding area nodig hebben dan een Citation.
 
De holding area is dus breed genoeg, denk dat de staat zelf bepaald hoe groot dat dan is, onderandere afhankelijk van de vliegtuigen die er zullen komen. A380 zal wellicht een stuk grotere holding area nodig hebben dan een Citation.

Niet als ze dezelfde speed hebben, dan is het gebied identiek. En het is speed dat de bochtstraal bepaalt en dus de grootte van de holding area. En die speed limits (max) zijn gedefinieerd per klasse (prop / jet) en per hoogte:

http://en.wikipedia.org/wiki/Holding_(aviation)#Speed_limits

The ICAO Maximum holding speeds:

* Up to 14000 ft: 230kts
* 14000 ft to 20000 ft: 240kts
* 20000 ft to 34000 ft: 265kts
* Above 34000 ft: M0.83

Met die speeds kan je dus de bochtstraal (maal 2) uitrekenen, plus het gebied (met die speed) dat tussen de bochten ligt. Hier een tool daarvoor (stall speed moet er niet echt toe doen, die staat er om increase in stall speed te laten uitrekenen): http://www.csgnetwork.com/aircraftturninfocalc.html
 
Niet als ze dezelfde speed hebben, dan is het gebied identiek. En het is speed dat de bochtstraal bepaalt en dus de grootte van de holding area. En die speed limits (max) zijn gedefinieerd per klasse (prop / jet) en per hoogte:

http://en.wikipedia.org/wiki/Holding_(aviation)#Speed_limits

The ICAO Maximum holding speeds:

* Up to 14000 ft: 230kts
* 14000 ft to 20000 ft: 240kts
* 20000 ft to 34000 ft: 265kts
* Above 34000 ft: M0.83

Met die speeds kan je dus de bochtstraal (maal 2) uitrekenen, plus het gebied (met die speed) dat tussen de bochten ligt. Hier een tool daarvoor (stall speed moet er niet echt toe doen, die staat er om increase in stall speed te laten uitrekenen): http://www.csgnetwork.com/aircraftturninfocalc.html
Ahh juist, t was een gevalletje met een klok en een klepel!
Waar had ik dit zelf kunnen vinden? Vind in de Jeppesen bij ATC niet meer dan wat ik gepost had over de holding.
Weet u toevallig ook met wat voor een crosswind er rekening gehouden wordt? Is dat ook hoogte afhankelijk? Gebied afhankelijk?
 
Ahh juist, t was een gevalletje met een klok en een klepel!
Waar had ik dit zelf kunnen vinden? Vind in de Jeppesen bij ATC niet meer dan wat ik gepost had over de holding.
Weet u toevallig ook met wat voor een crosswind er rekening gehouden wordt? Is dat ook hoogte afhankelijk? Gebied afhankelijk?

Als het goed is (heb geen Jeppesen zelf) vind je de speeds wel degelijk in de ATC sectie van Jepessen. De oorspronkelijke regelgeving is te vinden in de ICAO PANS OPS. Deze zijn tegen betaling in te lezen, of via deze Deense staatsite (niet searchable en gedraaid): http://dcaa.slv.dk:8000/icaodocs/Doc 8168 - Aircraft Operations/ . Daar kan je ook de andere ICAO annexen vinden: http://dcaa.slv.dk:8000/icaodocs/
 
Ik heb niet de hele Jeppesen thuis maar een student introduction kit. Dat zal het probleem dan zijn denk ik. Dank voor de links, zal me is gaan inlezen in de verschillende annexen. Dank voor de link
 
Daar stuur je voor op.

Daar stuur je dubbel voor op als je een standard rate one turn draait om voor de ruimste bocht te compenseren, waardoor het gebied dus altijd groter wordt. Je kan nooit het exacte no-wind patroon draaien, het wordt met de juiste crosswind correcties altijd een scheef patroon, behalve als je minder en meer dan rate one turns zou maken (dus minder / meer bank). Alleen krijg je dan in het geval van zeer sterke crosswinds flinke steep turns. Dus inderdaad zou je willen weten wat de buffer / max crosswind is in de berekeningen van ICAO.
 
Ja in een holding met rechter bochten, wind van 50knopen van links op je inbound leg, dan moet je er toch vanuit gaan dat je een grotere holding nodig hebt, omdat je die bocht al doorgeblazen wordt.
Is er een soort van ISA voor wind? Ik heb er nooit van gehoord namelijk?
 
Ja in een holding met rechter bochten, wind van 50knopen van links op je inbound leg, dan moet je er toch vanuit gaan dat je een grotere holding nodig hebt, omdat je die bocht al doorgeblazen wordt.
Is er een soort van ISA voor wind? Ik heb er nooit van gehoord namelijk?

Compenseer je dan toch voor op je bocht naar het inbound leg door daar haaks op uit te rollen?
 
Eigenlijk wel een leuke vraag. Zoals gezegd heb je maximale speeds voor een holding om binnen je area te blijven maar met een hele fixe x-wind wordt je straal wel veel groter en daarom is er de vraag of er een max x-wind limiet is voor een hold. Nooit van gehoord. Misschien weet iemand dit?
 
Terug
Bovenaan