Hoe lang duurt het gehele selectie traject?

question

Legend
Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe lang het hele selectie traject bij de KLu (gemiddeld) duurt. Ik loop nu namelijk stage dus kan me pas in januari aanmelden maar omdat ik me ook bij de NLS heb aangemeld en misschien daar wel doorheen kom vroeg ik me af of ik moet/kan wachten (als ik goedgekeurd word) of dat je gewoon in een klas (bijv mei) ingepland wordt en dan maar moet komen.

greetzzz

Een beetje vreemde vraag, Ten eerste zou ik (als ik jou was) eerst de selecties van de KLu. proberen en mocht je hiervoor niet geschikt zijn dan pas de NLS gaan proberen. Hoe het met jouw tijd en vooropleiding zit heb ik geen idee, maar reken maar dat je gem. zo'n jaar kwijt bent voor de KLu. selecties (mocht je alles halen dan) En als je alles haalt dan is het nog maar de vraag of en in welke klas je geplaatst wordt, want er staan er in 2005 niet zoveel gepland. iig in Augustus 2005 begint er weer één. En dat is waarschijnlijk de enige klas zijn voor dat jaar. Hopende hiermee je vragen een beetje te hebben beantwoord!!

Greetzz Anne

Je kan beide selectietrajecten wel tegelijk doen, maar dan moet je bij de NLS wel duidelijk aangeven dat de luchtmacht je eerste keus is, dan maken zij er als het goed is geen probleem van.

Het is misschien wel verstandiger om eerst de luchtmacht te proberen. Stel dat je het daar niet haalt, dan kan je wel de resultaten meenemen naar de NLS, en dat kan niet omgekeerd.

Terug
Bovenaan