HighFly Consulting

Wat denk je zelf:

- goedkope generic website (simplesite.com???)
- geen informatie over wie/waar hun 'customer airline' is/zijn
- geen informatie over wat het contract inhoudt
- alleen vermelding van wat jij moet betalen

Blijf weg, heeeeel ver weg...
 
Ik deel je zorgen SlimJim. Een generic email adres, een illustere client airline, goedkope website... Kan niet vinden wie het domein heeft geregistreerd... Een hoop 'red flags'.
 
Ze bieden aan een TR A320 voor €35000 met als aanbetaling €15000 en een renteloze lening van €20000 en een contract bij air Moldavia voor 3 jaar met een salaris van € 3000 pm en daarvan moet dan €550 pm afbetaald worden.
 
In aanvulling op wat ik hierboven schreef:

- de website staat bol van de taalfouten.

Windstalker:

Neem aan dat Air Moldova bedoeld wordt, die hebben wel twee (2) airbussen (hoeveel FO's gaan die nodig hebben dan?). Moldavië is geen EU-lid, geen EASA member state en officieel het armste land op het Europese continent. Het 'contract' dat je aangaat is met HighFly-consulting, niet met Air Moldova. Dat roept een aantal vragen op:

- onder welk recht ga je dat 'contract' aan, waar is HighFly-consulting gevestigd?
- renteloze lening, klinkt mooi, maar there is no such thing as a free lunch.
- waar doe je die typerating en op wat voor brevet komt die te staan? (Moldavisch?)
- worden de uren die je daar vliegt (en hoeveel uren zijn dat?) erkend door EASA?
- 3000 euri per maand is een exorbitant salaris in Oost-Europa (waarom betalen ze ongeveer het dubbele van Wizz?).

Kortom: if it looks too good to be true, it probably is... Het stinkt aan alle kanten naar de misdaad, grote kans dat je op enig moment met twee handen kunt zwaaien naar de 15000 E die je over hebt gemaakt. Daarnaast word je dan waarschijnlijk nog tot in lengte van dagen achtervolgd door deurwaarders die de andere 20000 E ook nog terug willen (dan ineens wel met rente), en komen er op mysterieuze wijze geen 3000 E per maand op je rekening.
 
Nooit op reageren...

Nooit op reageren...

Ik deed een Kamer van Koophandel search en er is geen handelsnaam "HiFly Aviation" bekend. Wel een HiFly BV, een financiële dienstverlener met de naam van Eeghen uit Bloemendaal, met kantoor in Amsterdam, maar een soortgelijke handelsnaam zou in elk geval door KvK nooit worden geaccepteerd.

Het bedrijf bestaat dus niet.

Hoax!

KLIK NIET OP DE LINK
Alles laat jouw spoor na en ga niet naar deze site zonder een remote IP-address.
Daarbij is €35.000 voor een A320 rating wel erg duur.

Never ever go there!
 
het bedrijf bestaat dan dus niet in NL,
volgens mij kan er dus wel een dergelijk bedrijf in het buitenland bestaan.
is echter op de website niks te vinden waar ze eventueel gevestigd zouden zijn.

maar idd never go there :-)
 
Laatst bewerkt:
19 of 77,

Dus dat is een ander bedrijf dan waar deze topic over begon, of is hifly-consulting aan het bedrijf waar jij voor werkt gelieerd?
 
Dacht ik al, het leek me ook al sterk dat jij voor zo'n vage club zou werken ;o)

Dusss: iedereen WEGBLIJVEN bij de link waar dit topic mee begon.
 
Terug
Bovenaan