In aanvulling op wat ik hierboven schreef:
- de website staat bol van de taalfouten.
Windstalker:
Neem aan dat Air Moldova bedoeld wordt, die hebben wel twee (2) airbussen (hoeveel FO's gaan die nodig hebben dan?). Moldavië is geen EU-lid, geen EASA member state en officieel het armste land op het Europese continent. Het 'contract' dat je aangaat is met HighFly-consulting, niet met Air Moldova. Dat roept een aantal vragen op:
- onder welk recht ga je dat 'contract' aan, waar is HighFly-consulting gevestigd?
- renteloze lening, klinkt mooi, maar there is no such thing as a free lunch.
- waar doe je die typerating en op wat voor brevet komt die te staan? (Moldavisch?)
- worden de uren die je daar vliegt (en hoeveel uren zijn dat?) erkend door EASA?
- 3000 euri per maand is een exorbitant salaris in Oost-Europa (waarom betalen ze ongeveer het dubbele van Wizz?).
Kortom: if it looks too good to be true, it probably is... Het stinkt aan alle kanten naar de misdaad, grote kans dat je op enig moment met twee handen kunt zwaaien naar de 15000 E die je over hebt gemaakt. Daarnaast word je dan waarschijnlijk nog tot in lengte van dagen achtervolgd door deurwaarders die de andere 20000 E ook nog terug willen (dan ineens wel met rente), en komen er op mysterieuze wijze geen 3000 E per maand op je rekening.