High altitude endorsement

FlyEye

New member
Wie weet of de Soesterberg high altitude training (vandaag gedaan, goede ervaring) ook voor de FAA geldig is als high altitude training volgens FAR 61.31.g ?

F.
 
3-204246-JJD_FL270.jpg


Zie je die TV rechts staan, dat is het vertier tijdens het pre-breathen van zuurstof (uitwassen stikstof vordat het bubbles in je bloed worden)

F.
 
ik denk van niet.

high altitude training/endorsement should also include normal/abnormal operational training in the aircraft above FL250 and a checkout resulting in an endorsement

- - - - -
 
Hey Flyeye,

leuk dat je de high altitude training hebt gedaan, hoe was het, nog leuke beelden van jezelf terug kunnen zien?

Ff een vraag, waar precies in Soesterberg wordt de training gegeven. Heb even op internet gekeken of er informatie daarover te vinden was, maar niet veel gevonden. Misschien dat je een website voor me hebt of contact persoon. Wat zijn de kosten voor de training, zou wel leuk zijn om met de klas erna toe te gaan.

Welcome back to AMSL :grijns:

gr

mark_one
 
Probeer op een werkdag naar vliegbasis Soesterberg te bellen en hun vragen om doorverbonden te worden naar het CML op de kampweg! Zeg gewoon dat je met je klas in de hypobare-kamer wilt. Dan snappen ze wel wat je wilt en hebben daar ervaring mee! Kost niet zo heel veel! Hoe meer zielen hoe goedkoper het PP wordt!

Succes:D
 
Samen

Samen

Ik weet niet wanneer je wil maar als er mensen gaan wil ik ook wel mee, Is lijkt mij wel een goeie om een keer meegemaakt te hebben.

:radar: André :radar:
 
Is dat niet gevaarlijk, met die stikstof als je bubbeltjes in je bloed krijgt? Dat kunnen duikers toch ook krijgen als ze te snel boven komen? Hoe heet dat ook al weer? Ziekte van...

Maar wat precies oefen je in zo'n ruimte?

Immortal
 
De training was idd bij het Centrum voor Mens en Luchtvaart van de Koninklijke Luchtmacht, waar ook klassen van de KLS en NLS worden getrained.

Dus met een groep zijn er geen problemen daar.

Eerst de theorie, Wet van Henry, Dalton en Boyle.

Daarna de decompressiekamer;
- masker aanmeten en testen.
- decompressie naar 8000 ft om de sinussen en het middenoor te testen ("klaren")
- stikstofuitwassen door half uur 100% O2 in te ademen.
- decompressie naar 8000 ft
- rapid decompression naar 27.000 ft. Mist !
hypoxie testen

- compressie naar 18.000 ft en kleurzienstesten (donkere kamer zonder O2 en dan 100% O2 en lichten weer aan.

- Compressie naar zeeniveau.

Ik heb een fraaie DVD gekregen met de beelden van mijn lotgenoten en mij. Blijft de gedachte aan hypoxie goed door ingeprent.

F.
 
Laatst bewerkt:
Immortal zei:
Is dat niet gevaarlijk, met die stikstof als je bubbeltjes in je bloed krijgt? Dat kunnen duikers toch ook krijgen als ze te snel boven komen? Hoe heet dat ook al weer? Ziekte van...

Maar wat precies oefen je in zo'n ruimte?

Immortal

Hoi Immortal, dit heet de Caisson "ziekte". Als je je naam eer aan doet hoef je je daar niet druk over te maken ;)

Als er een groep gaat zou ik oko wel mee willen!
 
Terug
Bovenaan