Hawkie1964
Member
Vandaag zat er een lokaal vluchtje in de planning met een C172 om 14.00 UTC van ca. 40 miunten vanaf EHRD.
Gisteren de TAF gelezen:
TAF EHRD 060458Z 0606/0712 20014KT 9999 BKN025
PROB30 TEMPO 0606/0609 6000 -DZ SCT008 BKN012
BECMG 0609/0612 18018G28KT FEW025
TEMPO 0703/0707 7000 RA SCT020 BKN030
BECMG 0706/0708 22015KT SCT030
PROB30 TEMPO 0707/0712 23020G32KT 6000 SHRA SCT025CB
EHRD heeft baan 24 of 06.
TAF van 0458Z geeft een BECMG 0609/0612 18018G28KT.
Met 24 in gebruik is dat dan 60 graden crosswind met CWC 16KT (bij gusts 24KT) in de middag.
Vanmorgen de METAR's in de gaten gehouden:
EHRD 060925Z AUTO 19016KT 160V230 9999 FEW014 OVC039 09/07 Q1008 NOSIG
EHRD 060955Z AUTO 20015KT 150V230 9999 FEW015 OVC037 09/06 Q1008 NOSIG
EHRD 061025Z AUTO 19016G26KT 150V230 9999 FEW015 BKN039 09/06 Q1007 NOSIG
EHRD 061055Z AUTO 19016KT 150V220 9999 SCT039 10/07 Q1007 NOSIG
METAR van 1055Z geeft 19016KT.
Met 24 in gebruik is dat dan 50 graden crosswind met CWC 12KT.
Daarna een nieuwe TAF van 1058Z:
TAF EHRD 061058Z 0612/0718 19016G26KT 9999 BKN025
BECMG 0702/0704 6000 -RA SCT012 BKN020
PROB30 TEMPO 0703/0707 4000 RA BKN012
BECMG 0705/0708 22015G25KT 9999 NSW SCT030
TEMPO 0708/0718 23020G32KT 6000 SHRA SCT025CB=
De TAF begint met 0612/07018 19016G26KT dus dacht ik dat gaat 'm niet worden en daarom de vlucht geannuleerd.
Hou ik daarna toch even de METAR's in de gaten:
EHRD 061125Z AUTO 19015KT 150V220 9999 OVC037 10/06 Q1007 NOSIG
EHRD 061155Z AUTO 19017KT 150V220 9999 FEW020 BKN034 OVC038 10/06 Q1006 NOSIG
EHRD 061225Z AUTO 19015G25KT 160V230 9999 SCT020 OVC023 10/06 Q1006 NOSIG
EHRD 061255Z AUTO 19017KT 160V220 9999 SCT024 OVC028 10/06 Q1005 NOSIG
EHRD 061325Z AUTO 19017KT 160V220 9999 OVC026 10/06 Q1005 NOSIG
EHRD 061355Z AUTO 18016KT 150V230 9999 BKN028 OVC031 10/06 Q1004 NOSIG
EHRD 061425Z AUTO 18017KT 150V220 9999 BKN028 OVC031 10/06 Q1003 NOSIG
EHRD 061455Z AUTO 18016G26KT 150V210 9999 SCT029 OVC032 11/06 Q1003 NOSIG
In de METAR's komt de eerste regel van de laatste TAF (voor wat betreft de wind) eigenlijk niet terug.
Heb ik de TAF nu verkeerd gelezen omdat deze geen bijzonderheden gaf voor de middag?
Mijn vlucht was gepland van 1400-1440 UTC. Had dat dan toch gekund?
Gisteren de TAF gelezen:
TAF EHRD 060458Z 0606/0712 20014KT 9999 BKN025
PROB30 TEMPO 0606/0609 6000 -DZ SCT008 BKN012
BECMG 0609/0612 18018G28KT FEW025
TEMPO 0703/0707 7000 RA SCT020 BKN030
BECMG 0706/0708 22015KT SCT030
PROB30 TEMPO 0707/0712 23020G32KT 6000 SHRA SCT025CB
EHRD heeft baan 24 of 06.
TAF van 0458Z geeft een BECMG 0609/0612 18018G28KT.
Met 24 in gebruik is dat dan 60 graden crosswind met CWC 16KT (bij gusts 24KT) in de middag.
Vanmorgen de METAR's in de gaten gehouden:
EHRD 060925Z AUTO 19016KT 160V230 9999 FEW014 OVC039 09/07 Q1008 NOSIG
EHRD 060955Z AUTO 20015KT 150V230 9999 FEW015 OVC037 09/06 Q1008 NOSIG
EHRD 061025Z AUTO 19016G26KT 150V230 9999 FEW015 BKN039 09/06 Q1007 NOSIG
EHRD 061055Z AUTO 19016KT 150V220 9999 SCT039 10/07 Q1007 NOSIG
METAR van 1055Z geeft 19016KT.
Met 24 in gebruik is dat dan 50 graden crosswind met CWC 12KT.
Daarna een nieuwe TAF van 1058Z:
TAF EHRD 061058Z 0612/0718 19016G26KT 9999 BKN025
BECMG 0702/0704 6000 -RA SCT012 BKN020
PROB30 TEMPO 0703/0707 4000 RA BKN012
BECMG 0705/0708 22015G25KT 9999 NSW SCT030
TEMPO 0708/0718 23020G32KT 6000 SHRA SCT025CB=
De TAF begint met 0612/07018 19016G26KT dus dacht ik dat gaat 'm niet worden en daarom de vlucht geannuleerd.
Hou ik daarna toch even de METAR's in de gaten:
EHRD 061125Z AUTO 19015KT 150V220 9999 OVC037 10/06 Q1007 NOSIG
EHRD 061155Z AUTO 19017KT 150V220 9999 FEW020 BKN034 OVC038 10/06 Q1006 NOSIG
EHRD 061225Z AUTO 19015G25KT 160V230 9999 SCT020 OVC023 10/06 Q1006 NOSIG
EHRD 061255Z AUTO 19017KT 160V220 9999 SCT024 OVC028 10/06 Q1005 NOSIG
EHRD 061325Z AUTO 19017KT 160V220 9999 OVC026 10/06 Q1005 NOSIG
EHRD 061355Z AUTO 18016KT 150V230 9999 BKN028 OVC031 10/06 Q1004 NOSIG
EHRD 061425Z AUTO 18017KT 150V220 9999 BKN028 OVC031 10/06 Q1003 NOSIG
EHRD 061455Z AUTO 18016G26KT 150V210 9999 SCT029 OVC032 11/06 Q1003 NOSIG
In de METAR's komt de eerste regel van de laatste TAF (voor wat betreft de wind) eigenlijk niet terug.
Heb ik de TAF nu verkeerd gelezen omdat deze geen bijzonderheden gaf voor de middag?
Mijn vlucht was gepland van 1400-1440 UTC. Had dat dan toch gekund?