herhalings keuring klasse 2 medical in buitenland (China)

laurens23

Member
Waarschijnlijk geen makkelijke vraag daarom hier kort mijn situatie:

Ik woon in China waar ik met mijn PPL niets kan. Gelukkig ben ik wel zo af en toe in Nederland. Dan maak ik graag een paar rondvluchtjes.

Nu is mijn komende trip naar Nederland met een paar maanden uitgesteld. Daardoor zal mijn medical ~2 weken voor ik in Nederland ben verlopen.

Mijn vraag:
1: Kan ik in het buitenland (buiten EU) een medical klasse 2 herkeuring doen?
2a: Zo ja, heeft iemand hier meer informatie over, specifiek voor China?
2b: Zo niet, dan moet ik denk ik een nieuwe initiële keuring doen als ik in Nederland aankom? Hoelang na deze keuring krijg ik dan mijn nieuwe medical?
 
2b: Zo niet, dan moet ik denk ik een nieuwe initiële keuring doen als ik in Nederland aankom? Hoelang na deze keuring krijg ik dan mijn nieuwe medical?
Die laatste vraag is het gemakkelijkst te beantwoorden: als er niks aan de hand is krijg je hem direct mee. De keuring kun je vanuit China al via de website van de keuringsarts inplannen, dus als alles goed gaat kun je bij terugkomst de eerste dag al weer vliegen.
 
En voor de duidelijkheid: de keuring bij 2b kan gewoon een herkeuring zijn. Je mag alleen niet vliegen tussen de verloopdatum van je medical en de (goed)keuring bij de herkeuring.
 
@ PPP & Roger Wilco,

Dank jullie wel. Dan is er eigenlijk geen probleem. Dan maak ik van te voren gewoon een afspraak bij de keuringsarts voor een herkeuring op de dag na aankomst. :). Veel makkelijker dan hier iets regelen.

(Ik kan hier heel weinig vinden en wat ik vind is voor beroeps piloten die een klasse 1 CAAC medical nodig hebben voor China.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan