juliett.delta.bravo
Rookie
Ik ben hier ook oorspronkelijk door verleid, maar dit is wat mij betreft echt flauwekul. Ter referentie, ik ben er zo'n 10 maanden mee bezig geweest, waarvan 6 maanden vrijwel full-time. Ik wilde alles in 1 keer te halen met hoge gemiddeldes, maar ook met een minder hoge prestatiedrang lijkt me de schatting van Orbit veel te laag.
Ja, met een wekelijkse studielast van vijftien uur, gedurende zes maanden, ben je naar mijn idee (nu ik de helft ervan gehad heb) misschien net door het lesmateriaal van Orbit/Bristol zelf heen. Maar dan heb je nog geen question banks (examentraining) of examens gedaan. Orbit gebruikt het systeem/materiaal van Bristol, maar organiseert wel eigen brush-up sessies (eens per kwartaal) en verdeelt het pakket over twee modules. Bij Bristol zijn dat er drie, en dus ook drie brush-up weken. Die komen wel ongeveer elke maand terug. Dus als je er niet op tijd doorheen komt, levert dat bij Bristol niet meteen drie maanden vertraging op.
Voor examentraining en examens zou ik er (in totaal, met diezelfde vijftien uur per week) een maand of drie bij tellen. Dus totaal negen maanden. Een jaar is ook niet ongewoon, als je ook nog andere dingen doet ondertussen (time-building bijvoorbeeld). Als je er fulltime aan werkt en je bent een vlotte leerling, dan kan het waarschijnlijk wel sneller.
Bedankt voor de verduidelijking. Die zes maanden leken me inderdaad vrij optimistisch.
Volgens mij krijg je met een FAA ATP vrijstelling van de groundschool eis.
Met de FAA route omzeil je de EASA theorie trouwens niet. Volgens Orbit/Bristol moet je bij conversie dezelfde 13 theorie examens doen, in de meeste gevallen met het hele groundschool traject erbij.
Ik heb het ook gelezen maar echt duidelijk is het nog niet helemaal voor mij. Als onervaren piloot moet je in ieder geval het hele theorietraject doorlopen. Maar voor ervaren piloten is het niet helemaal duidelijk. De een zegt dat je een waiver kunt krijgen voor de theorie en de ander zegt dat je de examens wel moet doen maar de verplichte klassikale uren niet.Daar is niet iedereen even duidelijk over.
Er is een verschil tussen Low Time en High Time conversie.