Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is dat iets negatiefs dan, niet op willen geven?
![]()
Daar was ik niet duidelijk genoeg over.Ik snap waar je op doelt, maar...
Is dat iets negatiefs dan, niet op willen geven?
![]()
Mmmm…nee.
Ik denk zonder empirisch bewijs (je bent jurist tenslotte) dat het een gemiddeld resultaat is.
In de VS maakt 70% van de starters de opleiding niet af.
Nu is de drempel om te beginnen veel lager in de VS dan in de EU
In de EU zal dat getal veel lager zijn maar ik denk dat er veel ‘grijze’ gekwalificeerden zijn.
Hebben hun papieren wel maar geen werk als piloot.
Ik heb zelf na mijn (FAA) opleiding ook 5 jaar niet gevlogen.
Dat 8-10% binnen 4-5 jaar goed terecht komt lijkt daarom een realistisch getal.
Van mijn ATPL theorie distance learning klas hadden er slechts 2 van de 25 werk gevonden na 4 jaar.
En "green cards" gaan vast niet makkelijker te verkrijgen worden onder Trump.
Dank voor de tip. Ik neem aan dat je bedoelt dat alles al wordt geregistreerd als je dit bij een aeromedisch instituut dus dat dit later voor problemen zou kunnen zorgen mocht ik geen class 1 medical kunnen krijgen bij de initiële keuring?Wat ik aan zou raden, ga eens met de medische eisen naar een arts.
Ga niet gelijk naar een Aeromedisch instituut.
Afgewezen voor een Class 1 maakt alles veel lastiger. Is er iets te corrigeren doe het dan voor je Medical.
Nee klopt, green cards niet. Maar ik doelde eigenlijk meer op een F-1 visum en die is niet zo moeilijk om te krijgen heb ik begrepen. Mits je aan alle vereisten voldoet, kun je op deze manier maximaal twee jaar in de VS werken. Een andere mogelijkheid zou zijn dat werkgevers een visum sponsoren maar dit is wel erg zeldzaam als het überhaupt ooit voorkomt voor piloten. Ik heb op PPRUNE wel eens verhalen/geruchten gelezen dat maatschappijen door middel van een gesponsord H1-B visum buitenlandse piloten aannamen maar of dit klopt weet ik niet. Voor helikopterpiloten heb ik dat überhaupt nooit gelezen.En "green cards" gaan vast niet makkelijker te verkrijgen worden onder Trump. Bovendien vraag ik me af of ze ergens expats aannemen als er geen grote tekorten zijn. Dus of dat nou zo makkelijk is, "even" in het buitenland gaan werken? Toch is het wel een hoop mensen hier gelukt. Deels voordat er nieuwe beperkingen kwamen, maar toch. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe.
Snel verhuizen dan maar...Blijkbaar moet het vanuit Groenland en Canada makkelijker gaan worden![]()
Ik heb online gezien dat je bijvoorbeeld ook zonder een verwijzing van de huisarts een bloedonderzoek kunt laten doen maar weten zij wat er allemaal getest moet worden?
Ik denk ook niet dat je zomaar een ECG kunt laten maken, daar zal je wel een verwijzing voor nodig hebben. Maar zonder klachten o.i.d. zal je denk ik niet zomaar een verwijzing krijgen. Heeft iemand van jullie ervaring met het doen van een gezondheidscontrole op deze manier?
Ik ben hier ook oorspronkelijk door verleid, maar dit is wat mij betreft echt flauwekul. Ter referentie, ik ben er zo'n 10 maanden mee bezig geweest, waarvan 6 maanden vrijwel full-time. Ik wilde alles in 1 keer te halen met hoge gemiddeldes, maar ook met een minder hoge prestatiedrang lijkt me de schatting van Orbit veel te laag.Ik heb op de site van Orbit gelezen dat bij een wekelijkse studielast van vijftien uur, een doorlooptijd van zes maanden goed haalbaar is. Schatten jullie dit ook zo in?
Volgens mij krijg je met een FAA ATP vrijstelling van de groundschool eis.Met de FAA route omzeil je de EASA theorie trouwens niet. Volgens Orbit/Bristol moet je bij conversie dezelfde 13 theorie examens doen, in de meeste gevallen met het hele groundschool traject erbij.
Daar is niet iedereen even duidelijk over.Volgens Bristol alleen met een actieve multi crew type rating. Kan het ook zonder?