Helikopter vliegopleiding Amerika 2012/2013

Helipilot25

New member
Hallo allemaal,

Omdat de heli vliegopleiding in NL zo verschrikkelijk duur is heb ik gekeken wat de mogelijkheden zijn. Voor mij is het een optie om de combined FAA/JAA EASA course bij Bristow Academy in Amerika (Florida) te doen, dat ben ik hoe dan ook van plan te gaan voortzetten.
Nu zoek ik een buddy die hetzelfde van plan is en het ook daadwerkelijk wil gaan doen.

Laat het me weten als jij ook zo ver bent.

Mvg

Hallo Helipilot25.

Op dit moment ben ik met hetzelfde traject bezig. Ik wil ook de CPL(H) opleiding gaan doen en Bristow Academy behoort tot één van de opties.

Heb je al naar andere opties gekeken? En wanneer zou je eventueel willen beginnen. Ik zou mijn opleiding in September willen beginnen als ik alles voor die tijd rond krijg.

Groeten,
Valluga

Edit:
@admin: ik weet niet of dit het juisten topic is. Hoort dit bericht binnen het heliplatform?

Laatst bewerkt:
Hallo Valluga,

Wil je daar alleen CPL gaan halen? Of moet je net als ik ook beginnen met PPL en eindigen met ATPL? Heb je in NL ook al een grading gedaan?

Er is nog een optie nl. Azie, maar zelf zie ik dat niet zo zitten. Ik denk dat Amerika het meest geschikt is qua prijs en leefomstandigheden (ook niet onbelangrijk;))
Zelf zou ik ook dit jaar al willen beginnen, echter moet ik eerst mijn huis verkopen en ik weet niet of dat lukt binnen een paar maanden. Ook moet ik me nog aanmelden bij Bristow waarbij je o.a. je diploma's van je vooropleiding heen moet sturen en $150,- over moet maken. Heb jij dat al wel gedaan?

Ik hoor graag even hoever jij bent.

Groeten

Hallo Valluga,

Wil je daar alleen CPL gaan halen? Of moet je net als ik ook beginnen met PPL en eindigen met ATPL? Heb je in NL ook al een grading gedaan?

Er is nog een optie nl. Azie, maar zelf zie ik dat niet zo zitten. Ik denk dat Amerika het meest geschikt is qua prijs en leefomstandigheden (ook niet onbelangrijk;))
Zelf zou ik ook dit jaar al willen beginnen, echter moet ik eerst mijn huis verkopen en ik weet niet of dat lukt binnen een paar maanden. Ook moet ik me nog aanmelden bij Bristow waarbij je o.a. je diploma's van je vooropleiding heen moet sturen en $150,- over moet maken. Heb jij dat al wel gedaan?

Ik hoor graag even hoever jij bent.

Groeten

Heli25,

Ik wil een Ab initio CPL(h) gaan doen. Dan begin je met een het behalen van je PPL en doet daarna de ATPL theorie en CPL praktijk. Mijn voorkeur gaat uit naar een geïntegreerde opleiding. Ivm mijn leeftijd, 28 jaar, wil ik geen 3 jaar bezig zijn met de totale opleiding omdat ik alles modulair naast een parttime baan doen. In een geïntegreerde full-time opleiding heb wordt je volgens mij ook meer gestimuleerd door je medestudenten waarmee je optrekt. Om deze reden en vanwege de kosten heb ik Bristow op mijn lijstje staan. Daarnaast weegt de persoonlijke ervaring van een jaar naar Amerika gaan ook mee.

Als je mij je email adres in een pb stuurt kunnen we hierover contact hebben.

In september begin ik met het EASA/FAA combinatie programma bij bristow. PM me als je alvast contact wil leggen. Groeten, Mario

Terug
Bovenaan