Have a nice holiday !

gerpols

Member
Paniek in vakantievlucht naar Turkije door Paul Eldering
SCHIPHOL - Een nachtmerrie voor vliegtuigpassagiers kwam woensdag uit voor 189 vakantiegangers die van Schiphol op weg waren naar Antalya. Een halfuur na de start kwamen ineens de zuurstofmaskers naar beneden
.

He guys,

Never flown a B738, but I am sure there's a OXYGEN MASK: AUTO/MAN DROP SWITCH

Somebody got boared in the cockpit maybe............just a thought......:biertje:

Ger
 
He FPS,
Of course, that could have happened. In the Citation, cabin altitudes above 10.000 ft triggers the Master caution to start flashing at you.
A red steady cabin alt 10.000ft light would also come on on the enunciator panel.
Again don't know how this works in the 738, but I am sure some light and audio, will let the crew know something's wrong with the pressurization.
In every pressurized aircraft the memory item would be to execute a emer descent, I don't believe this Pegasus airplane commenced one, but please correct me if I am wrong.

I am currently flying a TWOTTER.
When the Otter lost its pressurization a few years ago, maintenance removed all oxygen masks............hahahah !!
And IZ, if you are trying to tell me I spelt boaring wrong, I can confirm you are correct, shit happens without a spell check,.....very boring if that is all you have to add though...!!!!:yeehaa:

Take care,

Ger
 
Als de cabine boven de 10.000' gaat krijg je een cabin altitude (horn) warning. Gaat de cabina boven de 14.000' dan kom automatisch de rubber jungle maar beneden.
En ja als je een cabin alt warning krijg doen je de "cabin altitude warning or rapid depress." checklist. If cabin alt is uncontrollable do the emergency descend checklist.

Maar ik snap het nut van de post niet helemaal. Met maar een kort stukje, uit waarschijnlijk de rioolkrant van nederland, zonder bron vermelding kan ik je weinig vertellen.
Aangezien iedereen nog leeft, er geen smoking hole in the ground is, en er dagelijks wel pressurisation problemen zijn is dit een redelijke non event.
 
Paniek in vakantievlucht naar Turkije door Paul Eldering
SCHIPHOL - Een nachtmerrie voor vliegtuigpassagiers kwam woensdag uit voor 189 vakantiegangers die van Schiphol op weg waren naar Antalya. Een halfuur na de start kwamen ineens de zuurstofmaskers naar beneden.


Iris van Es maakte deze foto nadat de zuurstofmaskers plotseling naar beneden waren gekomen Foto: Iris van Es
Dat leidde even tot flinke paniek aan boord en de Boeing 737-800 maakte gelijk rechtsomkeer. Het toestel van de Turkse vliegmaatschappij Pegasus Airlines landde veilig op Schiphol en de passagiers kwamen met de schrik vrij. Wel moesten ze tot diep in de nacht wachten tot ze met twaalf uur vertraging met een ander vliegtuig alsnog naar Turkije konden vertrekken. Ze werden in de tussentijd wel redelijk goed door Pegasus opgevangen.

Pegasus onderzoekt de oorzaak van het technisch mankement, maar kon verder geen commentaar geven. Ook de passagiers, voornamelijk vakantiegangers, kregen geen nadere uitleg, zegt Iris van Es. Luchtverkeersleiding Nederland bevestigt het incident. "Het toestel vloog op eigen kracht terug en had geen assistentie nodig”, aldus de LVNL-woordvoerster.

Het komt zelden voor dat luchtreizigers de zuurstofmaskers boven hun stoelen zien. Dat is normaal alleen in echte noodgevallen of soms spontaan bij hevige turbulentie. Dat was hier volgens ooggetuigen niet het geval. Waarom het dan gebeurde, is onduidelijk.


FYI

Ger
 
Nope, Ger, het ging me meer over de nutteloosheid van je posting, zoals FPS ook zegt, en je extreem flauwe opmerking dat iemand in de cockpit de maskers uit verveling zou deployen. Spelfoutje haalt de kwaliteit van de post alleen nog maar verder omlaag.
 
Oke jongens, een fijne dag allemaal !
Het is mij nu wel duidelijk waarom er zo weinig gepost wordt op dit beroeps piloten forum !:biertje:

Ger
 
Ik vind het wel een leuke post Ger.

En ik heb ook nog nooit een 737 gevlogen maar mischien zit die ox man knop wel net naast de x feed knop:). Die knoppen lijken ook wel een beetje op elkaar.:biertje: en nog een:biertje:
 
Nee de ox knop zit naast de flt rec knop. Het is wel al eens gebeurd dat tijdens de preflight iemand die twee verwisselde en daardoor de rubber jungle naar beneden kwam.
 
Terug
Bovenaan