Halen van CPL/IR door een gecombineerde skilltest

Koning Lucht

Well-known member
Hallo,

Een vriendin van mij is momenteel bezig met het halen van een CPL/IR in de U.K.. Toen ik in 2000 mijn CPL haalde kon ik gelijktijdig mijn instrument rating halen. Dus, 1 check voor de afgifte van een CPL met IR. Zij vertelde mij dat het momenteel niet meer mogelijk is om een check te doen voor het behalen van het CPL met IR, maar dat het twee verschillende checks zijn. Ik heb de JAR-FCL erop nageslagen, maar niets gevonden waardoor dit NIET mogelijk zou zijn. Kan iemand me wat advies geven? Het zou zo kunnen zijn dat er een soort locale CAA regel is die dit verhinderd...

Groet KL.
 
Grappig KL,

Ik zit met de zelfde vraag die niemand kan beantwoorden. Ik doe nu IR op PPL, en ben ook bezig met CPL (heb alle vereiste uren al), dus zo ook graag 1 examen willen doen, CPL/IR.
Echter wat ik hoor, is dat de skills die ge-examineerd worden totaal verschillend zijn, en je dus theoretisch voor een examen van bv. 3 uur vliegen kan komen te staan. Overigens staan die tests wel omschreven in de JAR-FCL

Toch ben ik ook wel benieuwd of er hier mensen ervaring hebben om van PPL in 1x CPL/IR te doen.
 
Ik weet niet of het wat waard is, maar ik mijn hernieuwde afgifte CPL/IR met SEP in één examen gedaan. Dus waarschijnlijk kan het wel...
 
Bedankt Beer,

Ik heb het alleen in dit geval over de initiële afgifte. Dus niet een hernieuwde afgifte. Ik vermoed dat de eisen daarvoor anders zijn.
 
Terug
Bovenaan