H&^air MCC - Teleurstelling.

clipper_707

New member
Voor een ieder die Hubair in Belgie (Brussel) overweegt. Ik probeer na mijn ervaringen objectief te blijven maar in ieder geval wees voorzichtig.
Ik heb daar een MCC cursus gedaan van 7 dagen. De lessen waren dagelijks door andere SN airlines vliegers. Soms had je een goede maar meestal was het nogal ongeregeld en waren ze niet goed op de hoogte wat ze moesten doen. Improvisatie troef. Het lesmateriaal was nogal onduidelijk. Je ging van hot naar her door een zeer onduidelijke en ongestructureerde manual.
Sommige vliegers spraken niet goed Engels en omdat de meeste Franstalig waren vertikten sommigen ook maar om 1 woord Nederlands te praten. Er waren twee instructeurs die mij eens goed wilden vertellen dat Nederlanders en vooral KLM'ers niet meer op de hand konden vliegen. Aangezien KLM of wat dan ook me niet echt interesseerden vond ik dit nogal vreemd, maar goed dat zit ze om een of andere reden dwars. De simulator was een FNLPT simulator en niet echt opwindend, maar goed het gaat om MCC en niet om de visual. Echter beiden waren beneden peil. De prijs, wel achteraf gezien had ik 500 euro meer kunnen betalen voor een MCC op een 737NG of A320. Al met al dus niet waard om daar je MCC te doen. Ik heb er een MCC certificaat aan over gehouden maar dat is ook alles.
 
Terug
Bovenaan