Goedkopere medische keuring?

RBA

New member
Goedkopere medische keuring?

Ik ben bezig met m’n PPL en moet binnenkort m’n Initiële keuring klasse 2 ondergaan, waar is alleen nog de vraag.

Ik heb op de sites van de meest bekende keuringsinstituten gekeken en hier zit vast en zeker een goede keuze bij alleen vraag ik me als echte Nederlander af of het niet wat goedkoper kan, het ‘sport’ vliegen is toch al zo duur. :bwah:

Gemiddeld vragen ze voor de initiële klasse 2 keuring zo’n 300 euro.

Je hoort ook verhalen over keuringen in het buitenland maar daar zit ik in verband met de reistijd niet echt op te wachten.

Is er hier misschien iemand die nog suggesties heeft om het in Nederland goedkoper voor mekaar te krijgen?

Alvast bedankt!

Rob

www.vliegop.nl
 
Ik weet niet of je als nederlander ook een initiele keuring in het buitenland kunt doen. Wel is duidelijk dat keuringen in duitsland aanzienlijk goedkoper zijn en dat veel mensen langs de duitse grens voor hun keuringen daarom naar duitsland gaan.

Let wel op dit moment heb je geen mogelijkheid om in beroep te gaan tegen een negatief advies als je je keuring in het buitenland doet. Natuurlijk moet hierover geprocedeerd worden om deze rechtsongelijkheid te niet te doen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je in nederland wel tegen een negatief advies protest kunt aantekenen en in het buitenland niet.
 
Ik ben zelf bij Aeromdisch Expert Center geweest.
dit wordt gerund door Joop Ozephius, was ooit heel actief op dit pbb, maar is nog steeds evenzo behulpzaam.

In het buitenland is het idd goedkoper, maar ik heb heel graag voor de extra service betaald. Meer dan waard!
 
Je moets eens kijken op www.vliegkeuring.nl
: 200 euro en het schijnt dat bij een aantal verzekeringsmaatschappijen de kosten vergoed worden omdat dat daar gezien wordt als sportkeuring. Helaas niet bij mijn verzekering.

Ik ben er zeer tevreden over deze keuring. De arts is zelf ook een vlieger en dit is een beetje uit de hand gelopen hobby van hem. Ik geloof dat er maar een paar (huis)artsen zijn die Klasse II keuringen mogen doen.

PS Hulst is maar een klein uurtje bij Eindhoven vandaan
 
Bedankt voor al jullie reacties!

Vooral die keuring in hulst (100 euro goedkoper) ziet er interessant uit. (www.vliegkeuring.nl)

Ik zag trouwens in dat document van het IVW dat het ook mogelijk zou moeten zijn om je te laten keuren bij het ziekenhuis in Tiel.

Heeft hier al iemand ervaring mee?

Tiel zou mij wel goed uitkomen, kan ik een keer tijdens werktijd :D
 
Bijna belachelijk lage prijzen voor keuringen

Bijna belachelijk lage prijzen voor keuringen

Hallo

Ik werd net even gewezen op deze club http://www.aeromedicalclinic.nl/

Je hebt daar een medische keuring voor 99,- II Class en 169 I Class...

Ik weet wel waar ik klant ga worden in ieder geval.


Volgens mij ook de enige kostenpost die ik in 12 jaar Aviation zie afnemen... Het kan dus wel.

WS


(je hoeft ook niet eens je eigen stethoscoop mee te brengen en je houdt dus genoeg over voor heel veel :biertje:)
 
Terug
Bovenaan