Goedkoop een MEP class rating halen

Overstag

New member
Mijn eerste posting op het board.
Heeft iemand een suggestie voor me waar ik snel en een beetje betaalbaar een MEP class rating kan halen?
Ik heb in de oude berichten gezocht, maar niet echt een antwoord gevonden.

Dank voor de hulp!
 
Overstag,

Goedkoop een MEP classrating halen is helaas in NL niet mogelijk. Jou zou eens kunnen gaan surfen op vliegscholen in Spanje, Portugal, en ik geloof ook al Slovenie dat dat ook al JAA is.

Verder kan je dat doen in de USA in Orlando of Naples, en misschien in Fort Pierce

Op EHLE is iedereen duur volgens mij. reken op € 500.- per uur voor de kist, komt dan volgens mij de instructeur nog bij. Voor een VFR-MEP ben je minimaal 7 uur kwijt bij mijn weten.

Je kan altijd een deal maken bij Single&Twins, goeie kisten en geen PEOP verhaal. gewoon krijgen wat afgesproken is.

Succes!!!

Groeten

:radar: André :radar:

EDIT: zie net dat ze bij Singles & Twins de twin aanbieden voor €430.- per uur inclusief de instructeur! goedkoper ga je het in NL zeker niet vinden!
 
Bij Wings over Holland op hetzelfde EHLE vlieg je met een Diamond Twin Star nog net iets goedkoper, volgens mij rond de 400 euro per uur.
 
Talsma,

En het is nog makkelijker ook, met die autofeather goodie die daar op zit! Je kan dat ding zelfs single engine op de autopilot laten vliegen, niks aan de hand. En steepturns maken in IMC is met die Garmin 1000 voor je neus bijna hetzelfde als in VMC:).

Kortom, waar wacht je nog op Overstag!!!!

Groeten

:radar: André :radar:
 
hoho, niet zo kort door de bocht André en Talsma. De laatste keer dat ik bij Wings over Holland geweest ben om te vragen wat een MEP rating bij hun zou kosten, vroeg men 570 euro per uur op de DA42!

Mijn ME heb ik Engeland gedaan, bij Stapleford flight center, vlakbij London.
Goeie instructie, onderdak op het vliegveld, Seneca kost 320 pond per uur, de DA 42 350 per uur, inclusief instructie natuurlijk. En met de huidige koers van de pond kan het zeker uit om naar Engeland te vertrekken. (na 3 uur vliegen heb je je ticket er al weer uit).
 
Uiteindelijk heb ik gekozen voor Singles and Twins.
Uitstekende vliegschool, waar men zeer serieus en goed lesgeeft.
Ik kan het van harte aanbevelen.
 
Uiteindelijk heb ik gekozen voor Singles and Twins.
Uitstekende vliegschool, waar men zeer serieus en goed lesgeeft.
Ik kan het van harte aanbevelen.

Ben het er mee eens. Heb daar ook mijn brevet gehaald. Prima tent...
 
Terug
Bovenaan