Laat ik het dan maar op de onaardige manier zeggen: Als je tegen de lamp loopt, heb je je naar alle waarschijnlijk niet aan genoemde richtlijn gehouden.
Duidelijk en idd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Laat ik het dan maar op de onaardige manier zeggen: Als je tegen de lamp loopt, heb je je naar alle waarschijnlijk niet aan genoemde richtlijn gehouden.
Publicitaire schade speelt ook mee: KLM kan niet anders dan ontslaan.
Uh nee.
Denk dat de CAO/Vakbond dat kan tegenhouden.
Tenzij het niet de eerste keer is voor deze persoon.
Theoretisch is elke ‘matige’ alcohol inname na 10 uur niet aantoonbaar. Het is te hopen dat het alcoholgebruik niet heeft plaatsgevonden in bar/restaurant van het hotel.de vlieger is niet aangehouden op basis van het argument dat hij de CAO en of de Luchtvaartwet heeft geschonden maar omdat hij boven de limiet in Noorwegen zat, in theorie kan de inname van alcohol 10 uren eerder hebben plaatsgevonden.
Was het maar zo simpel, dan dronk ik elke avond om 8 uur nog een glaasje wijn voor het slapen gaan. Hoe toon je aan dat je je netjes hebt gehouden aan je CAO-regel, dat je niet hebt gedronken de afgelopen 10 uur en dat de alcohol in je bloed verwaarloosd mag worden?Dus laten we zeggen dat ik drie biertjes heb gehad op een crewborrel, ik mezelf twaalf uur later aanmeld voor de terugvlucht naar Schiphol, ik vervolgens moet blazen en dan beland ik in de gevangenis. Dan maak ik mij geen enkele zorgen. KLM en VNV regelen via BZ dat ik asap naar huis kan, ik blijf gewoon aan het werk bij KLM, geen enkele aantekening in mijn PZ dossier en Nederland tekent officieel protest aan bij dat land.
Theoretisch is elke ‘matige’ alcohol inname na 10 uur niet aantoonbaar. Het is te hopen dat het alcoholgebruik niet heeft plaatsgevonden in bar/restaurant van het hotel.
Dat laatste was bij de 2 pursers wél het geval. Het was dus makkelijk voor KLM de bestelling van de danes te achterhalen. Het ging bij hun ontslag hoofdzakelijk over de vertrouwensbreuk met KLM.
Ik mag toch hopen dat dit soort informatie deel uitmaakt van het "flight crew briefing package" indien de lokale limieten op bestemming en/of alternate strenger zijn dan de limieten die in OPS-A genoemd worden.
Wij weten vaak de prijs van de fuel nog niet eens op bestemming.
Slaat dat op de Glenfiddich of op de Jet A1?
(sorry hoor, ik kon het niet laten)