Gezocht; GA (buitenlands) veld voor in de avond uren

KatanaHammer

New member
Hallo allemaal,

Op dit moment bezig met mijn FAA/PPL en tijdens de opleiding moet je een "nachtvlucht" maken (dus eigenlijk after sunset) van 100NM inclusief 10 touch & goes.

Weten jullie een leuk veld op ca 50 NM van Rotterdam waar je voor niet al te veel euries T & G kunt maken? Heb al gehoort dat Luik een leuk en niet te duur alternatief is maar misschien kennen jullie nog wel andere leuke /goedkope velden die bovendien tussen 18:00 en 22:00 open zijn.

Hoor graag jullie reacties.

Thanks

Katanahammer
 
EDLS Stadtlohn Als je even belt en naar Rob Zeevalk (nederlander) vraagt kan hij je precies vertellen over hoe en wat. Indien je met meerdere vliegtuigen komt betaal je aanmerkelijk minder. Ze hebben in de winter periode een vast avond voor nacht vliegen

EDWN Nordhorn Klausheide Gebruiken de vrijdagavond voor nacht vliegen, maar ook hier geld, even bellen. Het ligt net over de grens met nederland en hoewel ze het niet spreken verstaan ze wel nederlands.
 
Ik weet niet of je wel touch en goes kan maken op Luik want meestal willen ze dit niet. Ik ben snachts ook wel eens op Leipzig (EDDP) geweest (1 full stop). Op Braunschweig (EDVE) heb ik wel nacht circuitjes kunnen maken
 
Even een heel andere vraag. Er is toch een verbod om 's nachts commercieel te vliegen in een eenmotorig toestel? Instructie is toch ook een commerciële activiteit?!
 
Night VFR is verboden in Nederland. IFR kun je wel snachts vliegen (duh) en ook op een één motorig toestel. Het is niet verboden maar ook niet aan te raden. In Duitsland is night VFR wel toegestaan maar van Belgie weet ik het niet zeker.
 
Nee, ik zal even zoeken. Ik heb een aantal jaren voor een rondvluchtbedrijf gewerkt en we moesten altijd voor zonsondergang binnen zijn. Ondanks dat de toestellen IFR waren uitgerust.
 
Op een IFR flight plan kun je rustig door nederland vliegen En maakt het niet uit of je overdag of 's nachts vliegt, zolang het maar niet 's nachts "VFR"is !!
 
@ Great balls of fire
Maak je geen zorgen ik heb een FAA/TSA bevoegd FI en ik noem geen namen maar hij komt uit Den Haag en zijn naam is al meerdere malen gevallen in andere posts.

@ Koning Lucht
Nee totaal geen probleem om IFR weg te gaan, VFR te vliegen, immers wie weet nou of ik boven IFR of VFR vlieg? Volgens mij zolang ik een IFR vliegplan indien maak ik zelf wel uit wat ik boven ga doen. Moet alleen voor 2300 weer binnen zijn.

@ ph-gjk Thanks voor je response ga eens kijken of het mogelijk is die kant op te gaan.
 
2750439

2750439

Je mag in belgie, duitslaND EN Frankrijk nacht vfr vliegen, wil je dit in nederland doen kan dat ook maar dan moet je dit doen op een ifr flight plan onder vfr condities. Een goed veld voor nacht training is callais LFAC hier is een ils approach maar je mag ook vfr circuits draaien. Er is een controll tower die tot ongeveer 21.00 actief is, check dit even want het kan nog wel een anders zijn. Als deze man er niet is kun je overigens wel gewoon trainen want er is pilot controll lightning (voor je nacht uren moet er overigens een opperating tower zijn) Het is er vrij goedkoop ongeveer €10,- per approach.
By the way ben zelf instucteur en TSA goedgekeurd en dat zijn er wel meer in nl.
 
Ook een prima veld vanuit EHRD is Den Helder. VFR circuits na ss worden daar toegestaan. Wel PPR!

Ben trouwens ook benieuwd of er inderdaad een regel bestaat dat je niet na ss commercieel op 1-motorige kisten mag vliegen. Lijkt me stug trouwens. PC12 b.v. !!?
 
Terug
Bovenaan