Gezocht: deelnemer in Jeppesen Mobile Flightdeck VFR

echodelta

Member
Na een positieve afsluiting van de trail periode Jeppesen Mobile Flightdeck VFR. ben ik nu voornemens om de Benelux of mogelijk Europa dekking aan te schaffen.
Omdat het mogelijk is om deze op 2 apparaten te installeren ben ik op zoek naar een mede enthousiasteling die mee wil delen in de kosten 50/50. :rt:
Stuur even een PM als je interesse hebt.
 
Nog even afgezien van het aspect of het legaal is, op de website van Jeppesen staat dat de trial versie op twee devices geïnstalleerd kan worden, maar de aangeschafte versie niet.
 
Je krijgt 4 licenties dus het is legaal en het werkt goed. Doe het al jaren.

Oeps... of is dat allen voor jeppview?
 
Ook de betaalversie mag je op twee devices installeren.

Niet volgens de EULA die Jeppesen mij op verzoek heeft toegestuurd. Enkele passages:

2. LICENSE USE AND RESTRICTIONS ON USE. For each license, You may install this Application on one mobile computing device. You will not: (a) copy, reproduce, or publish this Application; (b) distribute copies of this Application or accompanying materials to others; (c) modify, adapt, translate, reverse engineer, or decompile this Application or create derivative works based on this Application; (d) modify, adapt, translate, or create derivative works based on the printed, electronic, or written materials; (e) assign, rent, lend, or sublease this Application; (f) sell or transfer this Application; or (g) use this Application on any mobile device with an operating system that has been “rooted” or “jailbroken”; which means the operating system installed on the device by the manufacturer or carrier has been modified by a party other than the manufacturer or carrier.

RESTRICTIONS ON USE. Except as provided herein, NavData may not be used on any other devices or for any other purpose or be sold or given by Customer to any third party whatsoever for any use whatsoever. Use of the NavData in multiple aircraft, computers, simulators or other devices or to generate aviation charts or maps for any purpose whatsoever is expressly prohibited.

Enzovoort, enzovoort. Nergens staat dat je het op twee apparaten mag installeren, en al helemaal niet dat je het op twee apparaten in twee afzonderlijke vliegtuigen mag gebruiken. Veel software laat nog wel een backup toe, maar zelfs dat staat niet in de license.

Wat je doet moet je zelf weten, maar legaal is het niet.
 
Bovengenoemde bepaald niet of het legaal is of niet. Dit bepaald of je de algemene voorwaarden handhaaft. Legaal of niet wordt bepaald door de overheid en die schrijft voor dat je van auteursrecht beschermd materiaal (en dat is dit) een kopie voor eigen gebruik mag hebben.

Oftewel. Het is legaal, maar wel in strijd met de algemene voorwaarden. Klein nuanceverschil
 
Niet volgens de EULA die Jeppesen mij op verzoek heeft toegestuurd.

I say again: ook de betaalversie mag je op twee devices installeren. Ik kan twee devices instellen in my.jeppesen.com. Je ziet meteen de essentie: ik heb met één abonnement twee licenties. En voldoe ik dus ook aan de EULA.

jepp.png
 
Laatst bewerkt:
Bovengenoemde bepaald niet of het legaal is of niet. Dit bepaald of je de algemene voorwaarden handhaaft. Legaal of niet wordt bepaald door de overheid en die schrijft voor dat je van auteursrecht beschermd materiaal (en dat is dit) een kopie voor eigen gebruik mag hebben.

Oftewel. Het is legaal, maar wel in strijd met de algemene voorwaarden. Klein nuanceverschil

Je mag volgens de auteurswet een kopie voor eigen gebruik maken. Je mag hem niet delen met anderen. Dit in tegenstelling tot muziek waar dat wel mag.
*edit* volgens deze site is zelfs een backup maken van software niet toegestaan tenzij door de rechthebbende vermeld:
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/152967/

Als je bij aanschaf van één abonnement twee licenties krijgt, dan gelden de licentievoorwaarden per licentie en mag je het inderdaad op twee devices installeren. Ik zou ze dan als zuunige Hollander wel vragen wat de prijs van één licentie is..
 
Laatst bewerkt:
I say again: ook de betaalversie mag je op twee devices installeren. Ik kan twee devices instellen in my.jeppesen.com. Je ziet meteen de essentie: ik heb met één abonnement twee licenties. En voldoe ik dus ook aan de EULA.

Ja dat mag, maar niet op twee devices van twee verschillende personen. Het is bedoeld om bijvoorbeeld zowel op je eigen PC (voor thuis) als op je eigen tablet (voor aan boord) te zetten.
 
Het zal ze bij Jeppesen echt een zorg zijn waar jij je licenties gebruikt. Wij gebruiken Mobile FD ( de voorganger ) en hebben 2 extra licenses bijgekocht, totaal 6 licenses bij 5 man in gebruik. Jeppesen suggereert zelfs deze manier van werken als je ze belt en klaagt dat t een beetje duur is. ( 2 a 3 jaar geleden dan ).

ik denk dat als je het gebruikt als 'primair' navigatieding dat je de 2e licentie op een iPad moet hebben die je zelf ook mee hebt, anders heb je geen backup voor als t ding crasht, leeg of heet is.
Maar die backup kun je natuurlijk ook prima met een kaart, potlood, gum, navplan, gradenboog, olov bakker schijf, rekenmachine, E6B, en een rolletje tape om je kaart steeds te repareren regelen.
 
Maar die backup kun je natuurlijk ook prima met een kaart, potlood, gum, navplan, gradenboog, olov bakker schijf, rekenmachine, E6B, en een rolletje tape om je kaart steeds te repareren regelen.

Of, zoals ik laatst iemand hoorde zeggen, als backup de TomTom uit de auto, en dan gewoon langs de snelweg vliegen :eek:
 
Terug
Bovenaan