gezocht Canadese brevetten / vliegers

RPB

New member
Ik ben in het bezit van een Canadees PPL en ben op zoek naar mensen die ook in het bezit zijn van een Canadees brevet (PPL / CPL etc), dit om aan info te komen over hoe current te blijven en of het te doen is om het brevet om te zetten naar een JAA PPL.
Alle info is welkom..!

MvG
RPB
 
Ben wel benieuwd waar jullie de brevetten gehaald hebben, bij welke school. Zelf ben ik op dit moment bij Cargair in Montreal voor mn ppl-cpl bezig.

En houden jullie je brevet in Nederland geldig? Of elk jaar vakantie :cool: naar Canada..?

Salut, SMD
 
Sierra Mike Delta zei:
Ben wel benieuwd waar jullie de brevetten gehaald hebben, bij welke school. Zelf ben ik op dit moment bij Cargair in Montreal voor mn ppl-cpl bezig.

En houden jullie je brevet in Nederland geldig? Of elk jaar vakantie :cool: naar Canada..?

Salut, SMD

Heb een werkvergunning voor Canada en kom er dus zeer vaak. Als ik er ben dan ist direct vliegen :)
En kom er ook wel een voor vakantie. Kom ik elk geval met gemak aan mijn uren.
 
Dat klinkt goed! Heb je nog tips voor het zoeken naar een baan? Hangt natuurlijk ook wel een beetje van de regio af. Hier in bij Cargair in Quebec is het enige voordeel dat ik heb m´n Engels, de school probeert meer en meer Engelstaligen i.p.v. Francophonics te werven en als je je opleiding hier in het Engels kun je evt. instructie geven.

Op dit moment wachten ca. 3 Franstaligen op leerlingen, zij werken dan bij de dispatch of doen de rondvluchten. Je kunt hier ook langer blijven na bijv. 1 jaar instructie (maar je moet dan Canadian citizen worden) om op de Navajo en daarna de King Air 100 charter en cargovluchten te doen. Het is natuurlijk geen vetpot maar ook hier denkt iedereen "vliegen is vliegen". Ik twijfel nog een beetje of ik de instructie wil doen, denk het wel uiteindelijk.

Grtn SMD
 
Terug
Bovenaan