gesprek

Caasi

New member
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ooit op gesprek zijn geweest bij Air Berlin of een andere Duitse maatschappij?? Zo ja, hoe zien de gesprekken er dan ongeveer uit?

Ik neem aan dat ze in het Duits zullen zijn, maar hoe lang duren ze, wat voor vragen kan men verwachten etc....

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Isaac
 
Bedankt! Heb ik inmiddels gedaan, maar nog geen reactie.

Is er verder dan nog nooit iemand op gesprek geweest bij een duitse maatschappij??

Caasi
 
Heb idd een aantal pm's gehad met vragen over AB gesprek...Sorry voor de wat latere reply.

Je wordt uitgenodigd om de avond voorafgaand aan de dag van het gesprek,samen met de andere kandidaten (informeel) te dineren en wat te drinken met de DOFO en/of Manager Training (zijn beide relatief jong). Dit natuurlijk om te zien hoe je je op sociaal vlak laat zien. Ik heb begrepen dat dit bij andere Duitste maatschappijen voorkomt. Je kan verwachten dat de rest van de kandidaten Duits is en je dan ook Duits zal moeten spreken.

De dag daarna:
1) presentatie van het bedrijf aan alle kandidaten
2) ca. 15 minuten gesprek met DOFO (Tim Haferl) of Manager Training (Ralf Nagel).Deze 15 minuten vinden zij genoeg om te zien of je in het bedrijf past. Vragen als wat heb je hiervoor gedaan en waarom (vooral als er een tijd tussen het afronden van je opleiding en je eerst baan zit, wat steeds vaker een aanzienlijke tijd kan zijn), waarom AB, in het algemeen een ontspannen kwartier (in het Duits).
De exacte vragen kan ik (HELAAS) niet geven daar ik iets informeler ben aangenomen.

Het bedrijf is erg interessant (vooral voor Airbus mensen- is een opstartende vloot). De nr 2 van Duitsland en over het algemeen aardige Duitsers. Verder werken er weinig buitenlanders (ik geloof dat ik de 3e Nederlander (andere 2- Capt en FO 737) ben en dat er verder nog 1 Amerikaan (Capt A320) zit.

Succes en wellicht tot ziens.
Michiel
 
Terug
Bovenaan