Geslaagd voor m'n PPL

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RBA
  • Startdatum Startdatum

RBA

New member
Het is alweer een tijd geleden dat ik ben begonnen met m'n PPL opleiding bij de EACm te Eindhoven en het lijkt alweer een eeuwigheid geleden dat ik m'n first solo heb gehad maar afgelopen zaterdag was het eindelijk zover!!

Geslaagd voor m'n PPL brevet :) :)

Een verslag van m'n vlucht kun je vinden op m'n weblog via http://www.vliegop.nl/

Nu eerst een paar maanden genieten van hopelijk een paar mooie vluchtjes en dan misschien door via DL voor m'n ATPL theorie.

Grtz

Rob
 
Gefeliciteerd

Gefeliciteerd

Gefeliciteerd

En nu maximaal knallen in het vlieg seizoen!

Many happy landings!

André
 
Bedankt voor al jullie reacties / felicitaties!!

Zit nu nog steeds te wachten tot de IVW z'n werk heeft gedaan en daarna voor het eerst helemaal zonder 'opzichter' de lucht in.

Can't wait..... but I have to ;)

Grtz

Rob
 
Hoezo 'Zonder Opzichter' ??? je kunt toch een solo verklaring vragen aan een instructeur??

Waar ik heb mij PPL heb gehald kon ik in de weken na m'n examen gewoon zelf vliegen door even een solo verklaring te vragen.. mag dan nog niet met passagiers, maar iig wel alleen!
 
ach kom op cloud buster. het is toch wat anders als je je ppl hebt. mag je toch best trots op wezen. lekker zonder instru. rond toeren. Ik kan het me wel voorstellen.
 
@Cloudbuster: Zit wel wat in, maar bij ons op de club is het volgens mij altijd zo dat als een instructeur een solo verklaring tekend hij wel aanwezig dient te zijn als je daar dan ook daadwerkelijk gebruik van maakt. (en dan moet er ook weer betaald worden)

Maar ik zal het voor de zekerheid maar eens gaan navragen, scheelt toch weer wachten ;)

Namelijk vorige week vrijdag nog even gebeld met het IVW, maar dat gaat toch echt nog even duren :boring:

Grtz

Rob
 
Voor zover ik het weet mag je alleen solo vliegen onder toezicht van een instructueur, dus dat papiertje maakt het allemaal wat echter. Gefeliciteerd, guess it's time to bust the tower?
;)
 
Als eerste natuurlijk gefeliciteerd!!

Ten tweede :
namelijk vorige week vrijdag nog even gebeld met het IVW, maar dat gaat toch echt nog even duren
waaaat?!?!?!

Als je hier in de UK een examen haalt ga je met je papier werk voor 12:00 naar de CAA en kan je het 's middags lekker afhalen.... lekker zelfde dag nog een stukje boren!

Ik snap niet hoe dat IVW uberhaubt functioneert!

ps... maar als je het eenmaal hebt zometeen maakt het ook niet meer uit..
 
skydiver zei:
ach kom op cloud buster. het is toch wat anders als je je ppl hebt. mag je toch best trots op wezen. lekker zonder instru. rond toeren. Ik kan het me wel voorstellen.

Euh.. dat bedoel ik toch, zolang je het papiertje nog niet hebt zijn er toch mogelijkheden om zonder instructeur te vliegen..
Een solo verklaring is toch juist om de instructeur thuis te laten?

Tuurlijk wil je graag met je Fam. en vrienden, maar zolang het IVW niet opschiet kun je toch op deze manier nog uit de voeten, en apetrots de andere leerling laten gapen wanneer je alleen in je kist stapt..:grijns:

@RBA
Ok, kan zijn dat er wat anders mee om wordt gegaan, daar kan ik dan niet over oordelen, maar ik heb wel onder die vorm een paar keer kunnen vliegen
 
Terug
Bovenaan