Als iemand 2 uur per jaar vliegt én denkt hiermee current te zijn, dan stap ik ook niet in.
Maar wat in het volgende scenario:
Iemand heeft zijn PPL SEP jaren geleden gehaald. Nationaal PPL. Heeft nu -wegens werk-omstandigheden- circa 1 jaar niet of nauwelijks gevlogen. Dit duurt nog circa 1,5 jaar, daarna kan eea weer gewoon opgepakt worden.
Als je nu niet (met maar twee uur les) en een profcheck het brevet verlengt en JAA maakt, dan kan je over 1,5 opnieuw beginnen...
De gemaakte keus in dit specifieke geval: Nu verlengen en over 1,5 jaar een geldig brevet hebben, waarbij je vanzelfspekend wel eerst een aantal uren zult moeten lessen voordat je weer een kist mee krijgt.
Niet ideaal, maar beter dan iemand die na tien jaar 60 uur heeft; door steeds een jaar niet te vliegen, dan een jaar met 11 uur en een uur les doet. Ook dan ben je gewoon niet current in mijn optiek.
Flame away!