Geen typeratingskosten Sun Express

Waar ik jullie wel van kan verzekeren is dat vrienden van mij in augustus op gesprek zijn geweest en zijn aangenomen. Zij moesten 30.000 verse euro's dokken voor een typerating bij SXS (tegen 17.500 waarvoor het ook kan op de markt, echter bij SXS krijg je er een contract bij). Inderdaad is een type rating niet required bij sollicitatie en wordt je zonder ook aangenomen, maar vliegen mag je pas als je de rating hebt en de rating krijg je pas als je betaald.

Slambam, mocht dit niet overeenkomen met de info die jij hebt, gaarne toelichten
 
Dan zou je volgens mij beter voor 15.000 de A320 bij Wizz kunnen doen. Heb je lijkt mij meer aan.

Of gewoon lekker niks voor je TR betalen. Nog een beetje langer wachten en ze gaan hem weer voor je betalen.
 
Alleen jammer dat als je niet van Stella komt waarschijnlijk nooit meer wat hoort...Iemand trouwens een idee hoe ik die online sollicitatie site niet in het turks maar engels krijg?
 
@PIC_A320:
In het geval van de geposte link gaat het om een jaarcontract met uitzicht op verlenging. Zo was het vorig jaar bij de vorige grote groep Stella jongens ook gegaan. De contracten van hen zijn stuk voor stuk verlengd.

Het contract dat nu aangeboden was, was inderdaad een TR à 30 mille bekostigen met uitzicht op ca. 1000 uur te vliegen in het komende jaar. De TR begint voor (enkelen van) de 45 heren in februari. Netto komt het uit op 3000 euro p/m als ze eenmaal op de lijn zitten en met per diem, etc zou het uitkomen op tussen de 3500-3800 per maand. Verder gestationeerd te Antalya, Istanbul of Icmer.

@Thioda:
De eis van SXS wat betreft 'university degree' is van toepassing op sollicitanten met enkel Turkse nationaliteit.
 
Terug
Bovenaan