Op Lelystad is een flink aantal MLA vliegers actief. Er wordt gevlogen van de 'Charlie' grasbaan, zodat ze niemand in de weg zitten.
De laatste dagen is de Charlie baan per NOTAM gesloten door sneeuwval. Schoonmaken schijnt te veel moeite te zijn. Maar verzoeken van MLA vliegers om dan van de harde baan gebruik te mogen maken worden niet gehonoreerd. Dit terwijl de baan het grootste deel van de dag ongebruikt is. Dit lijkt een opmaat om MLA te weren van Lelystad.
Bij drukte kan ik me er nog wat bij voorstellen (groot snelheidsverschil in het circuit). Maar nu, met een paar vluchten per uur max, zou het dan niet mogelijk zijn om MLA mee te laten doen? Het lukt op andere velden (bijv EHTX) toch ook prima om gemengd verkeer toe te laten? Kom op Lelystad, een beetje flexibiliteit aan beide kanten maakt het leven een stuk aangenamer. MLA kan dan mooie wintervluchten maken, en EHLE vangt nog wat landingsgeld.
De laatste dagen is de Charlie baan per NOTAM gesloten door sneeuwval. Schoonmaken schijnt te veel moeite te zijn. Maar verzoeken van MLA vliegers om dan van de harde baan gebruik te mogen maken worden niet gehonoreerd. Dit terwijl de baan het grootste deel van de dag ongebruikt is. Dit lijkt een opmaat om MLA te weren van Lelystad.
Bij drukte kan ik me er nog wat bij voorstellen (groot snelheidsverschil in het circuit). Maar nu, met een paar vluchten per uur max, zou het dan niet mogelijk zijn om MLA mee te laten doen? Het lukt op andere velden (bijv EHTX) toch ook prima om gemengd verkeer toe te laten? Kom op Lelystad, een beetje flexibiliteit aan beide kanten maakt het leven een stuk aangenamer. MLA kan dan mooie wintervluchten maken, en EHLE vangt nog wat landingsgeld.