Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als je je vluchtplan indient met EHKD als alternate en goedgekeurd terugkrijgt, geldt dat dan niet automatisch als 'prior permission'? Ik dacht dat elk benoemd veld je voorgenomen vluchtplan opgestuurd krijgt en eventueel kan afwijzen?
In nood mag je volgens mij op alles landen wat je veilig acht. Als dat een military field is, dan is dat maar zo...kan jij er wat aan doen dat je je prop verloren bent boven een militair veld met een bruikbare RWY?!
Niet echt.Is een buitenlanding van een zwever een noodgeval?
Een motorstoring in een SEP met bijbehorende noodlanding wordt waarschijnlijk anders gezien dan een buitenlanding van een zweefkist.
Gezien het aantal near-hits zou het geen kwaad kunnen als veel GA-kisten daar een beetje wegblijven.Als ik in de buurt van Soesterberg vlieg dan zou ik mooi gebruikmaken van die lange betonbaan met die witte kruizen erop voor een eventuele noodlanding.
Weinig ervaring van de piloot. De bottomline, zeer kwalijk om door de CTR en ATZ heen te vliegen, temeer daar Volkel actief was (QRA). Dus niet de landing an sich, maar dwars door een basis met jachtvliegtuigen heenvliegen.Heeft die zwever gecommuniceerd met Volkel TWR? Een buitenlanding zie je als zwever toch wel een beetje van tevoren aankomen neem ik aan? Of zeg ik nu iets geks?
Niet echt.
Hier het hele verhaal met ook een compleet antwoord op wat in dit topic is gevraagd.:
http://www.zweefportaal.nl/main/for...id=1578&highlight=volkel&pid=13768#post_13768
Tsjah. Dus jij had er op je eerste overlandje (al dan niet met Cessna) geen moeite mee gehad om op 600 ft, zonder motor nog even een ander landingsveld te kiezen? Zit je boven de basis dan moet je minimaal enige kilometers glijden om er buiten te landen. Vanaf 300 meter dan nog een veilig veldje zoeken, tuurlijk...- Hoezo zou de vlieger er niet zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen als hij niet op de basis was geland?
- Waarom ontstaat er op de radio een discussie tussen mensen die zeggen dat de overlandvlieger juist wel of juist niet op de basis moet landen? Er wordt gesproken over onervaren overlandvlieger, maar genoeg overlandvliegers zijn op hun eerste overland buiten geland. Daarbij is Volkel omgeven van lange weilanden, dus genoeg keuze om op 200 meter nog een andere keuze te maken.
Als je dat laconiek vindt zou ik de discussie nog maar een keer lezen. Als je het onvoorstelbaar vindt dat iemand een CTR in vliegt ben ik dat met je eens. Maar als ik de tientallen near-misses zie van SEP's én airliners zie die volgas en zonder te kijken over een zweefvliegveld heen knallen, soms letterlijk tussen tientallen zwevers door dan wil ik voorstellen om er geen zweefvliegers-bashing van te maken. Leer van de fouten van deze zweefvlieger, maar een beetje bescheidenheid is wellicht gepast, in alle groepen worden er fouten gemaakt, leer ervan.Al men al vind ik dat men er op zweefportaal behoorlijk laconiek op reageert. Stel je voor er had zich een mid air voor gedaan... Onvoorstelbaar dat iemand zomaar een CTR in vliegt en dan vooral land op een actieve vliegbasis.
Slechte reclame voor zweefvliegend Nederland.
Is een buitenlanding van een zwever een noodgeval?
Een motorstoring in een SEP met bijbehorende noodlanding wordt waarschijnlijk anders gezien dan een buitenlanding van een zweefkist. Als ik in de buurt van Soesterberg vlieg dan zou ik mooi gebruikmaken van die lange betonbaan met die witte kruizen erop voor een eventuele noodlanding.
Heeft die zwever gecommuniceerd met Volkel TWR? Een buitenlanding zie je als zwever toch wel een beetje van tevoren aankomen neem ik aan? Of zeg ik nu iets geks?
Tsjah. Dus jij had er op je eerste overlandje (al dan niet met Cessna) geen moeite mee gehad om op 600 ft, zonder motor nog even een ander landingsveld te kiezen? Zit je boven de basis dan moet je minimaal enige kilometers glijden om er buiten te landen. Vanaf 300 meter dan nog een veilig veldje zoeken, tuurlijk...
Overigens is een F16 vanaf 200 meter hoogte uitstekend te zien en te ontwijken.
Als je dat laconiek vindt zou ik de discussie nog maar een keer lezen. Als je het onvoorstelbaar vindt dat iemand een CTR in vliegt ben ik dat met je eens. Maar als ik de tientallen near-misses zie van SEP's én airliners zie die volgas en zonder te kijken over een zweefvliegveld heen knallen, soms letterlijk tussen tientallen zwevers door dan wil ik voorstellen om er geen zweefvliegers-bashing van te maken. Leer van de fouten van deze zweefvlieger, maar een beetje bescheidenheid is wellicht gepast, in alle groepen worden er fouten gemaakt, leer ervan.
Ja, de CTR invliegen is illegaal, gevaarlijk en stom. Je toestel en je leven wagen omdat je vanaf 200 meter nog ergens anders "moet" landen met minimale ervaring is uitermate "goed" vliegerschap natuurlijk...