Garmin Glo skydemon

The machinist

New member
Beste mensen,

Vermoedelijk zullen er best wel wat meer mensen zijn hier die skydemon gebruiken. Ik las hier dat je best skydemon met een externe gps combineerde omwille van de betrouwbaarheid, vandaar de Garmin Glo die toch overal best wat goede recensies haalde, nu heb ik inmiddels alles geprobeerd om hem met skydemon te conecteren maar niets lukt. Zelfs skydemon volledig opnieuw installeren bleek geen oplossing. Weet iemand hier raad mee?

Zo nee tot welke hoogte kan je vliegen met de gps geïntegreerd in de iPad? Ik heb me namelijk laten vertellen dat eens je geen ontvangst meer hebt het ding het opgeeft.

Mvg
 
Je I-Pad GPS heeft wel een hoogte beperking, maar deze zou geen probleem moeten zijn voor normale GA hoogtes. Het zicht naar buiten voor het apparaat kan wel een probleem, waardoor de antenne onvoldoende signaal kan ontvangen. Het hangt een beetje af van vliegtuig tot vliegtuig. Op of bij het glareshield is er wel risico voor oververhitting, dan schakelt de I-Pad zelf uit met een melding.

Voor wat betreft de Glo, kun je wel eerst met bluetooth pairen met het device? En blijft hij dan gepaired. Als dat niet werkt, werkt het met SD sowieso niet.
 
De ingebouwde GPS in een iPad werkt gewoon tot in ieder geval FL430. Bij sommige modellen iPad schakel je wel je GPS uit als je de Flight Mode gebruikt, dit moet je dan dus niet doen.
 
Mijn ervaring is dat de interne GPS ontvanger van de nieuwere generatie iPads beter is dan bijv. een iPad 1 of 2. Het is belangrijk om voor je vertrekt Skydemon in flight modus te zetten. Als je dat tijdens de vlucht doet dan duurt het lang (of is het zelfs onmogelijk) om een fix te krijgen.
 
Ik gebruik dan wel niet de Skydemon app maar vlieg al jaren met de "Bad Elf Pro+" en een iPhone & iPad en de Jeppessen & Foreflight app. In de afgelopen jaren nagenoeg nog nooit en connectie probleem gehad. Ik gebruik de "Bad Elf Pro+" ook weleens in de auto en mik hem in m'n rugzak als ik ga mountainbiken, skiien of hiken. Het ding werkt voor mij dus tussen de 3 kts en 600+ kts en vanaf 0 tot 47.000 voet.
https://bad-elf.com/pages/be-gps-2300-detail
 
Ik gebruik ook een Ipad met Skydemon en heb tevens een Garmin GLO om het satelliet signaal versterken.
Vooreerst moet je je Garmin Glo en je Ipad via Bluetooth pairen. Dat lukte bij mij goed. Ik weet niet waarom het bij jou niet lukt.
Ik ben mijn Garmin GLO kwijt geraakt en vlieg dit jaar zonder deze " versterker" . Dat gaat ook, maar onlangs op weg van Luxemburg naar Texel, merkte ik toch op dat ik een paar minuten geen signaal had. Vervelend. Ik ga misschien maar een nieuwe Garmin Glo kopen, deze zijn ondertussen zeer goedkoop.
Er is een ander probleem wat ik je wil meegeven. Ik vlieg in Cessna 172 en 182 en heb ondertussen al meerdere keren meegemaakt dat de IPAD door de zoninstraling oververhitte en helemaal uitschakelde. Zeer vervelend, vooral als je er teveel op betrouwde en dus bvb je je andere navaid's niet goed geconfigureerd hebt. Dan gebeurt uiteraard allemaal op het slechte moment in een vlucht. De Ipad is daarom ENKEL als hulpmiddel te gebruiken , zeker niet als lead, zoals ik al zelf heb ondervonden. Shame on me. De Ipad met Skydemon en Jeppesen tools erop is een prachtige hulp, maar dus niet geconcipieerd om als default device te gebruiken. Dat kan 20 keer goed gaan, de 21 e niet...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan