FSCtraining Schiphol

Outer Marker

New member
Heeft iemand al ervaringen mee? Ze doen zelf-sponsored A320 en B737 type ratings op Schiphol-Oost (http://www.fsctraining.nl)

Ze zeggen dat ze connecties hebben bij airlines en dat deze maand zijn 4 mensen bij hun begonnen.

Weet iemand meer? Zitten hier die mensen die daar nu opleiding doen?

(PS: Sorry voor de vorige onduidelijke post)

OM
 
FSC was vorig jaar nog in aanbouw en ze hebben allemaal nieuwe sims. Erg mooi, maar of ze je daadwerkelijk verder kunnen helpen zoals de bekende TRTO's is een tweede. Dat zal te tijd leren.
Er is in ieder geval nog ruimte voor 3 of 4 FFS'en en wie weet komen die ook al.

De opzet komt van ex Schreiner en CAE mensen. De 1e inkomstenbron zal training voor crew's van airlines tegen zeer concurrerende prijzen. (concurrent CAE?)

Ze hebben in ieder geval nu al meer (sim) capaciteit dan wie dan ook hiero.

Ik denk dat je het beste zelf even langs moet gaan of bellen met ze.

Dat is het meeste wat ik er nu van weet en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat meer info. Ik ga ook eens wat informatie vissen :D.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan dus nergens op hun website vinden dat ze die connecties hebben?

Ik weet dat transavia en easyjet simruimte bij fsc huurt, maar de instructeurs zijn natuurlijk van de bedrijven zelf. Tropos visual is iig wel het mooiste visual systeem wat er te krijgen is, net echt....
 
Ik heb er dit jaar mijn MCC gedaan en ben daar een hoop mensen van o.a. Transavia en Sky Europe tegen gekomen die bezig waren met een TR.
Ik kan alleen maar zeggen dat ze een zéér proffesionele indruk maken en de sims waren echt om te smullen. Ik zeg; 10 punten voor die toko! :D
 
Volgens mij zijn de vier jongens die nu bij FSC bezig zijn leerlingen van Stella,
ik weet niet zeker of het verhaal klopt, maar volgens mij krijgen zij de optie om de MCC bij FSC te gaan doen met daarna een (self-sponsored) TR 737-800 bij FSC te halen.

Don't shoot me if I am wrong...
 
.. Transavia, SkyEurope en Easyjet....

Betekend dat ook dat de instructeurs van die airlines komen?
Dat zou mogelijkheden kunnen bieden natuurlijk.

Iemand enig idee welke airlines de A320 kant doet behalve Easy?
 
Betekend dat ook dat de instructeurs van die airlines komen?
Dat zou mogelijkheden kunnen bieden natuurlijk.

Ja, de instructeurs komen bij HV uit het eigen korps, maar wordt dus ook alleen maar voor het eigen korps getrained. In principe zul je die niet zien als je op eigen houtje een type rating daar gaat doen.
 
Sta nu op de punt om begin October mijn 737 TR bij FSC te gaan doen.

Als je bij FSC dat heb gedaan PM me aub! Wil graag inside info hebben

:radar:
 
Terug
Bovenaan