Bestes
Nadat ik in Augustus mijn PPL heb behaald in Naples USA, ben ik momenteel nog wat aan het 'sukkelen' met mijn RT licentie.
Ik heb daar in Naples een UK issued EASA PPL gekregen. Door omstandigheden kon er daar echter geen RT examen worden afgenomen. Nadat ik hier in België daarover met een instructeur praatte, zei hij dat in België, de PPL skill test als een RT examen telt. Je krijgt dan ook deze licentie wanneer je dit gaat aanvragen adv je PPL.
Ik heb dan gebeld naar de Belgische CAA en daar bevestigden ze dit. Ze konden echter geen RT licentie geven aan een UK-piloot (wat ik dus officieel ook ben). Ze raadden me aan om eens naar de UK CAA te bellen. Zo gezegd zo gedaan, maar daar konden ze me niet helpen. Ze wisten namelijk zelf niet of dat in de UK ook zo het geval was.
Dan maar op hun aanraden een e-mail gestuurd. Echter na meer dan 3 weken geen antwoord, waarna ik nog eens belde. Ze gingen me dezelfde dag terugbellen met een antwoord, maar je raadt het al: ze hebben me zelfs niet een week erna teruggebeld. Dan ik maar terugbellen: nu kreeg ik te horen dat ik zowiezo een RT test moest doen.
Nu heb ik hier enkele vraagjes over. Is deze RT licentie 'EASA' bepaald? Ik bedoel, het is toch raar dat EASA landen zo'n verschillende opvattingen hebben over de RT licentie? Moest het hele EASA dit juist niet uniform maken?
Weet er iemand hoe lang het duurt om een UK PPL om te zetten naar een BE PPL?
Weet er iemand hoe snel je het RT examen in België kan doen na aanvraag voor dit?
Groeten
Nadat ik in Augustus mijn PPL heb behaald in Naples USA, ben ik momenteel nog wat aan het 'sukkelen' met mijn RT licentie.
Ik heb daar in Naples een UK issued EASA PPL gekregen. Door omstandigheden kon er daar echter geen RT examen worden afgenomen. Nadat ik hier in België daarover met een instructeur praatte, zei hij dat in België, de PPL skill test als een RT examen telt. Je krijgt dan ook deze licentie wanneer je dit gaat aanvragen adv je PPL.
Ik heb dan gebeld naar de Belgische CAA en daar bevestigden ze dit. Ze konden echter geen RT licentie geven aan een UK-piloot (wat ik dus officieel ook ben). Ze raadden me aan om eens naar de UK CAA te bellen. Zo gezegd zo gedaan, maar daar konden ze me niet helpen. Ze wisten namelijk zelf niet of dat in de UK ook zo het geval was.
Dan maar op hun aanraden een e-mail gestuurd. Echter na meer dan 3 weken geen antwoord, waarna ik nog eens belde. Ze gingen me dezelfde dag terugbellen met een antwoord, maar je raadt het al: ze hebben me zelfs niet een week erna teruggebeld. Dan ik maar terugbellen: nu kreeg ik te horen dat ik zowiezo een RT test moest doen.
Nu heb ik hier enkele vraagjes over. Is deze RT licentie 'EASA' bepaald? Ik bedoel, het is toch raar dat EASA landen zo'n verschillende opvattingen hebben over de RT licentie? Moest het hele EASA dit juist niet uniform maken?
Weet er iemand hoe lang het duurt om een UK PPL om te zetten naar een BE PPL?
Weet er iemand hoe snel je het RT examen in België kan doen na aanvraag voor dit?
Groeten