Frozen ATPL vraag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Beste Airworkers,

Welke opleidingen moet je hebben om als beroepsvlieger voor een airline te kunnen vliegen.

ppl - ir/me - mcc - cpl ?

is het handig om na je ppl gelijk de instument rating multi engine te doen en daarna de cpl(theorie) + praktijk. En vervolgens je mcc halen?

Kun je i.p.v. de ATPL traject ook de CPL traject doen. Bij welke van de twee heb je meer kans om aangenomen te worden ( in het buitenland ).

Dus als je CPL IR/ME & mcc gedaan hebt

mvg,

Montgomery
 
Laatst bewerkt:
ATPL krijg je pas na het voltooien van 1500 uren, waarin aan een aantal eisen moet worden voldaan qua verdeling (PIC uren etc).
Een frozen atpl is een CPL met ATPL theorie.

Een CPL is nodig om betaald te mogen worden voor je vliegdiensten. Dit kan zowel single pilot als multi pilot, dus van een Cessna 152 tot een A380.

Antwoord welke meer kans: met een ATPL omdat je dan al 1500 uur ervaring hebt, waarvan min 500 uur in een multicrew environment(is dit nog steeds zo...?). Aangezien je dit niet kunt halen vanuit je opleiding, zal je net als iedereen een opleiding doen voor CPL+ATPL theorie.

Alhoewel de vraag blijft of dit momenteel handig is natuurlijk...
 
Terug
Bovenaan