Franse vogels

LuckyXL

New member
Vorige week hadden we op 2000ft in het donker een aanvaring met een vogel met een ingedeukte neus tot gevolg..

Vanavond ongeveer op dezelfde plek (zo'n 30 nm voor LFPB, op de localizer voor ILS 27) weer, alleen dit keer op 4000ft. Beide keren recognition lights aan..
Deze keer werd de zijkant van de rechtermotor geraakt.. Wederom flinke deuk..

(wilde foto's bijvoegen, maar 4,9 kB per foto is ietwat weinig..)

Franse zelfmoordcommando's? :eek!:
 
In me vorige company hadden we hetzelfde probleem 3 birdstrikes in Rijadh rond 0300 uur of zo. Onze chef vlieger (slimme man) had daarop de volgende oplossing hij schreef een memo aan de piloten om evasive action te nemen...

Afgezien van de grote stickers met een valk op de zijkant van onze 1900's was het enige wat wij konden bedenken....de roep van een roofvogel na te doen...ach ja Saudia......en zelfmoordvogels mischien hadden we ze moeten vertellen dat ze geen 20 maagdeljke vogeltjes zouden krijgen.
 
Ik voel een nieuwe 'Ace' aankomen. Bij 10 hits wordt het kruis met eikenloof uitgeloofd ( franse tellen dubbel ).
 
Gisteren weer raak had er eentje op de inboard slat uit HKG was een kleintje dat nog vloog na zonsondergang denk dat het een geheime vogel uit China was.
 
Oh zo'n afstandsbestuurbare? Ja daar moet je voor oppassen, straks duwen de Amerikanen die in zo'n mighty american eagle en als die er tegenaan klapt gaat het hard hoor!
 
Nou weet je wat nou het gemene was...Ik zeg tegen onze cabin crew we hebben vanavond verse mashed potatoes and squashed bird je moet hem enkel ff van de vleugel schrapen .... dat was ze al teveel :passed: waar gaat het heen :passed:
 
vogels nog daar aan toe. Pas op voor de hyena's in Nairobi die vliegtuigen aanvallen als die net rond V-1 zitten.
Thrustreverser schade als gevolg

reach52: even de wing anti-ice aan voor 15 minuten en de vogel is nog gaar gebakken ook.
 
Terug
Bovenaan