Fokker 100 self-sponsored type rating in Hoofddorp?

Outer Marker

New member
Hi,

Wie weet er meer over de nieuw bedrijf die self-sponsored F100 type ratings bied in Hoofddorp? Alle info is welkom.
 
Een link naar een website misschien (als het bestaat) als je dat hebt, of een naam. Kan er niks over vinden.
 
Zonder l*llig over te willen komen. Wat moet je in GODSNAAM met een self-sponsored F100 typerating? Als je echt ALLE mogelijkheden- zeker hier in Engeland - geprobeerd hebt en je besluit er geld tegenaan te gooien, koop dan een B737 of A320 rating ofzo. Zonder garantie op werk zou ik dit NOOIT doen.
 
Waarom zou je in godsnaam een self sponsored F100 typerating willen doen? De enige reden dat ik een F100 typerating zou kopen is wanneer ik dan een baangarantie zou hebben. In alle andere gevallen raad ik je toch aan een 737 of A320 typerating te kopen.
 
Ik zeg maar zo: twee zielen één gedachte. Als twee mensen het onafhankelijk van elkaar zeggen zal er hoogstwaarschijnlijk wel een kern van waarheid in zitten denk ik zo...
 
Ik bedoelde eigenlijk FSC en A320 type rating... :)

Hmmm... Beetje gefrustreerd na de Tyrolean selectie... Dr. Morawitz you know.



Ik zeg maar zo: twee zielen één gedachte. Als twee mensen het onafhankelijk van elkaar zeggen zal er hoogstwaarschijnlijk wel een kern van waarheid in zitten denk ik zo...
 
Omdat je idd waarschijnlijk wel een baan-garantie hebt bij die F100 type rating, is dit geen slechte keus.... mijn mening..

Vooral als je fresh op the market bent...

B7373 of A320 etc. Dan mag je achteraan in de rij aansluiten..

Miljoen keer liever F100 met baan dan B7373 of A320 dan thuis zitten...

Als je een baangarantie hebt, kun je het inderdaad doen. Zie bovenstaande post.

Hoeveel maatschappijen vliegen er met F100's? Worden ze nog gemaakt? ... Nou dan.
 
Ik kan het even niet volgen. Waarom zou het logischer zijn om een baangarantie te krijgen bij een F100 typerating dan bij een A320/737 rating? Je hebt er verder over dat een F100 rating geen slechte keus is omdat je waarschijnlijk wel een baangarantie hebt. Hoe kom je aan deze gegevens?

Wat Koning Lucht bedoelt is dat het aantal F100/F70 vliegtuigen niet meer toeneemt maar juist afneemt. Maatschapijen zullen eerder de F100/70 afstoten om een nieuw type in hun vloot te introduceren. Het aantal mensen dat die maatschapijen zoeken om hun Fokkers te bemannen neemt dus af. Je beperkt jezelf hiermee dus in je afzetmarkt. Daar is niets flauws aan, maar keiharde realiteit. Ze vliegen inderdaad nog bij airlines van formaat, maar daar kom je 99% zeker niet binnen met alleen een F70/100 rating zonder uren.

Ik meende dat Germania een programma had waarbij je een TR kocht en dan 500 uur bij ze mocht maken?
 
Terug
Bovenaan