Fiscus

zjoekov

New member
Hello everybody!

Ik ga binnenkort bij een nieuwe baas beginnen en mijn loon wordt in Luxemburg uitbetaald. Ik draag daar dan ook mijn belasting af.

Daar de belastingen in Luxemburg aanzienlijk lager zijn dan hier, wat zijn dan de consequenties voor mij als ik in NL blijf wonen?

En als ik in een land anders dan NL of LUX woon?

Misschien kunnen jullie er enig licht op werpen.

b.v.d.
 
JO,

kijk eens of er een belastingverdrag tussen LUX en NL is.
edit: en dat is er dus!!

neem dan contact op met het belastinkantoor in Heerlen, daar zit het buitenland kantoor. zie de website www.belastingdienst.nl

van de website: www.belastingdienst .nl

U woont in Nederland en u geniet buitenlands inkomen
Inwoners van Nederland worden met hun totale wereldinkomen in de heffing van inkomstenbelasting betrokken. Dit betekent dat u ook inkomen dat u in het buitenland heeft genoten in Nederland moet aangeven. Als u over dit inkomen in een ander land ook belasting betaalt, komt u meestal in aanmerking voor een korting op de door u verschuldigde inkomstenbelasting, de zogenoemde aftrek ter voorkoming van dubbele belasting. U heeft hier recht op als u bijvoorbeeld in een ander land zelfstandig ondernemer bent of in loondienst werkzaam bent en over uw inkomsten in dat andere land belasting moet betalen.

Als Nederland een belastingverdrag heeft gesloten met het land waaruit u inkomen geniet, dan kunt u de precieze gevolgen voor de belastingheffing bepalen door het verdrag te raadplegen. Voor een overzicht van de landen waarmee Nederland een belastingverdrag heeft afgesloten zie Overzicht belastingverdragen. Heeft Nederland geen verdrag met het desbetreffende land, dan geldt het ‘Besluit voorkoming dubbele belasting 2001’.

vwb wonen in andere landen.
hangt dus af van de diverse verdragen.
die verdragen kun je downloaden op de site van min van financien

suc6
k.
 
Jo,

ik heb hetzelfde probleem gehad

wonen in NL, werken en betaald worden in HKG.
ik moest het zelf allemaal uitzoeken.
en de gewone belasting kantoren zijn niet erg bekend met de materie.
1 telefoontje naar Heerlen en de papieren waren onder weg

k.
 
Terug
Bovenaan