Financiering via andere bank

muzieman

New member
HI allen,

Is het ook mogelijk om de financiering via een bank te laten doen die geen connecties heeft met de NLS? DIt omdat ik dan wellicht een lening kan krijgen zonder dat iemand voor mij garant hoeft te staan.

MVG MUstafa
 
Volgens mij maakt het niet uit waar je het geld vandaan haalt, als je het maar hebt! Je kan het ook via je ouders of hoe dan ook dus ook via een andere bank!
Maar welke bank wil jou een lening verschaffen van +€100.000 (neem ik aan in ieder geval) zonder borgstelling? Lijkt mij dan ook wel wat namelijk!
 
In principe mag je met alles en idereen in zee gaan die jou wilt helpen met de financiering. Het maaktniet uit of het een bank is, je ouders of iemand anders.
 
Bij vliegscholen met 'garantiefonds' zijn er echter wel beperkingen. Daar kun je wel zelfstandig een lening regelen, maar kun je niet aansluiten bij het garantiefonds indien je niet bij een van de deelnemende banken een lening hebt.

(Bij KLS is dat de ABN en Friesland bank)

Was de NLS ook niet bezig met een dergelijk garantiefonds? Bel de NLS op voor specifiekere details!

Prima als je een lening kunt regelen zonder borg, maar in de praktijk houdt dat in dat de bank meer 'risico' loopt en dus een hogere rente vraagt. Verdiep je eens in het topic over financieringen zodat je ongeveer weet wat de gangbare rente's zijn....
 
@PH-Chukcy

Ja, NLS heeft alleen een overeenkomst met de ING, maar volgens mij was dit expliciet een vraag over een financiering buiten het normale bank+fonds-boekje om..
 
DIt omdat ik dan wellicht een lening kan krijgen zonder dat iemand voor mij garant hoeft te staan.

MVG MUstafa

Die illusie had ik 2 jaar geleden ook. Tenzij het bij familie/vrienden is kan het. Maar heb niet de illusie dat een bank dit doet.

MVG Michael
 
Terug
Bovenaan