financiering kamer campus hoofddorp

spijker

New member
Beste airworkers,

Hoe financieren jullie, als NLS student, een kamer op de campus in Hoofddorp?

Bij de pilotendesk is het niet (meer) mogelijk om dit mee te financieren.

mvg
 
Ik heb in 2010 op de campus gezeten in Hoofddorp.

De NLS heeft een regeling met stichting DUWO, via onze school krijg je voorrang op een kamer. Het gaat om de studentenflats op de opaallaan.
Je krijgt overigens huursubsidie, kan je gewoon aanvragen via toeslagen.nl
Na aftrek van huursubsidie kan je rekenen op circa 280 eu voor de kleinste kamer dit kan oplopen tot ongeveer 380 voor de grootste kamer.
De kleinste kamer is geloof ik 18m2, de grootste bijna het dubbele maar bij die kamer verlies je veel ruimte aan een hal die praktische geen nut heeft.

Als de huur niet meer mee wordt gefinancieerd zou de enige mogelijkheid volgensmij zijn; beginnen met sparen.
Je hebt de kamer echt nodig als je zelf niet in de buurt woont.

succes.
 
Je bent voor de theoriefase zo'n 3000 euro aan huur kwijt. Als je wel aan ruim een ton kunt komen voor een opleiding maar niet aan 3000 euro voor huur dan zou ik toch eens achter mn oren gaan krabben..

No offence.
 
Beste Spijker,

Het is zo dat de ABN de livingkosten heeft gereduceerd, maar ze kunnen naar jouw wensen wel degelijk livingkosten financieren. We hebben het hier wel over maximaal €400,- per maand. De meeste studenten gebruiken dit bedrag dan ook voor de huur die in totaal ongeveer €320,- (incl. huurtoeslag) is. Dit betekent dat je circa €80,- over hebt voor de huishoudkosten, wat praktisch niet te doen is per maand, dus zou je inderdaad een eigen bijdrage moeten leveren of je ouders lief aankijken. Wel is het zo dat de livingkosten in Amerika (afhankelijk van de koers) ongeveer 100 euro per week zijn. Hier houd je dus vrijwel niks over voor huishoudkosten.

Al met al is er dus zeker een eigen bijdrage nodig, maar niet je hele huur hoef te betalen. Houd rekening met ongeveer €150,- per maand eigen bijdrage.

Met vriendelijke groet,

A(b)IR
 
Ik vraag me idd ook af hoe iemand met 400,- p.m. kan overleven. Ik moet waarschijnlijk alles gaan cancelen als het zo is dat ik niet meer kan krijgen. 80,- over en dan krijg je 70,- zorgtoeslag dus 150,- Dan moet je nog zorgverzekering betalen...35,- over. Dat redt je nooit.
 
Tja stel je voor dat je ná je opleiding, 150 k Euro armer moet overleven... Moet je rondkomen van

-1000 Euro per maand, das pas moeilijk...
 
Terug
Bovenaan