Financiering JAA ATPL opleiding NEED HELP!

Mig

New member
Hallo,

Ik ben inmiddels aangenomen bij een volledig geintegreerde JAA ATPL opleiding in Australie. De laatste stap die ik moet zetten om te beginnen is de financiering. Dit heeft na gesprekken met de ABN, van Lanschot, CMC Aviation, Rabobank tot nu toe bedroevend weinig opgeleverd. Het probleem is dat de vliegschool in Australie geen garantiefonds heeft, wat de meeste Nederlandse vliegscholen wel hebben. De kosten van deze opleiding (die ook deels in Engeland zal plaatsvinden) zijn 58.000 euro. Inclusief de kosten van mijn verblijf in Australie en levensonderhoud wil ik een bedrag van 75.000 euro lenen. Het probleem is echter dat mijn ouders niet (of hooguit voor ongeveer 20.000 euro kunnen verpanden) wel kunnen ze een persoonlijke borgstelling garanderen op basis van het inkomen.
Mijn vraag aan jullie is dus, wie heeft er ervaring met banken of wie kent banken die dit bereid zijn te lenen tegen (minder) zekerheden en zonder verpandingen op het huis van mijn ouders.

Groeten,
Michael
 
ik denk dat je geen bank zult vinden die het zonder borgstelling van je ouders hun huis wil gaan doen.
Banken willen nu eenmaal zekerheid....
 
Wat ik gemerkt heb:

minder risico -> banken zijn makkelijk, je bent minder geld kwijt

meer risico -> banken doen moeilijk, je bent meer geld kwijt

teveel risico -> vergeet het maar

Banken zijn erg happig op overlijdensrisicoverzekeringen en beroepsopleidingskostenverzekeringen. Wanneer je het hele pakket verzekeringen bij ze afsluit, worden ze coulanter. En als die verzekeringen allemaal zijn afgesloten, wat voor een risico lopen ze dan nog... volgens mij bar weinig.
 
Hey Mig,

Ik snap het niet waarom de ABN zo moeilijk doet, ik had precies hetzelfde probleem maar dat was geen punt voor de ABN. Geen pand alleen mijn ouders moesten wel voor mij garant staan. Met welk kantoor van ABN heb je contact opgenomen? Als je wil, kan ik een pm sturen met contactpersonen die ervaring hebben met vliegopleidingen.

Gr. E.
 
Hallo Brasileiro,

Ik heb contact gehad met de Pilotendesk van ABN. (De afdeling die deze financieringen regelt) volgens mij is dit het kantoor van ABN in Groningen. Als je mij een pm kan sturen met de personen waar je toen contact mee hebt gehad van de ABN of andere personen die ervaringen hebben met dit soort financieringen, HEEL graag. Zou je mij ook jouw lening in het kort kunnen PM-en? Alvast bedankt!

Groeten,
Michael
 
ik vraag mij af, heeft het feit of je ouders nog een hypotheek op het huis hebben of dat het al afbetaald is, er nog iets mee te maken? Is er ook met een flinke hypotheek nog ruimte voor borgstelling?

@Mig: welke school in Australie is dit? Heb je een Url?
 
Terug
Bovenaan