FlyingWings
New member
Collegae,
Ik ben sinds begin dit jaar in het bezit van een FI(A). Nu, een aantal maandjes verder, heb ik bijna 200 uur bij elkaar gesprokkeld en zou ik graag mijn FI-IR willen behalen. In de JAR-FCL staat het een en ander omschreven.
Om in aanmerking te komen voor je FI-IR dien je tenminste 200 uur vliegtijd te hebben in overeenstemming met instrumentvliegvoorschriften, waarvan maximaal 50 uur instrumentvliegtijd mag zijn in een vluchtnabootser of FNPT II.
Nu heb ik intotaal zo'n 120 uur instrumenttijd in mijn logboek staan en heb ik de 50 uur FNPTII al gemaakt. Mijn vraag is dan ook:
Hoe kan ik aan de resterende 80 uur actual instrumenttijd komen? Is er een mogelijkheid op een of het andere manier om dit te combineren met lesgeven?
Wellicht zijn hier instructeurs die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten. Mijn lege PM-inbox staat klaar voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
FlyingWings.
Ik ben sinds begin dit jaar in het bezit van een FI(A). Nu, een aantal maandjes verder, heb ik bijna 200 uur bij elkaar gesprokkeld en zou ik graag mijn FI-IR willen behalen. In de JAR-FCL staat het een en ander omschreven.
Om in aanmerking te komen voor je FI-IR dien je tenminste 200 uur vliegtijd te hebben in overeenstemming met instrumentvliegvoorschriften, waarvan maximaal 50 uur instrumentvliegtijd mag zijn in een vluchtnabootser of FNPT II.
Nu heb ik intotaal zo'n 120 uur instrumenttijd in mijn logboek staan en heb ik de 50 uur FNPTII al gemaakt. Mijn vraag is dan ook:
Hoe kan ik aan de resterende 80 uur actual instrumenttijd komen? Is er een mogelijkheid op een of het andere manier om dit te combineren met lesgeven?
Wellicht zijn hier instructeurs die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten. Mijn lege PM-inbox staat klaar voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
FlyingWings.