Hallo,
Ik dacht ik post ff berichtje:
Ik heb een CAA issued PPL license. Eerst een JAR FCL en sinds kort een EASA PPL. Mijn PPL license nummer is daardoor veranderd van UK/PP/.... naar GBR.FCL.PP...etc
Hierdoor is mijn FAA PPL licentie (die afhangt van mijn UK PPL), niet meer geldig.
FAA is zo aardig om een versnelt proces te hebben om een nieuwe FAA PPL licentie te krijgen. ECHTER hiervoor moet de CAA de FAA een stapel gegevens opsturen. De CAA kent echter dit proces niet en werkt alleen reactief. Dit betekent dat het normale proces in gang gezet moet worden (wat 3 maanden duurt en een trip naar de USA betekend). Ik heb nu de FAA gevraagd te bekijken of zij als eerste de info willen opvragen bij de CAA en heb een brief gestuurd naar de CAA of zij de procedure willen volgen.
Anyway keep everybody posted. Iemand anders deze ervaring ook gehad.
(meer info over wat ik bedoel: http://ukga.com/forum/viewthread?forumThreadId=9191)
Groet,
Erik
Ik dacht ik post ff berichtje:
Ik heb een CAA issued PPL license. Eerst een JAR FCL en sinds kort een EASA PPL. Mijn PPL license nummer is daardoor veranderd van UK/PP/.... naar GBR.FCL.PP...etc
Hierdoor is mijn FAA PPL licentie (die afhangt van mijn UK PPL), niet meer geldig.
FAA is zo aardig om een versnelt proces te hebben om een nieuwe FAA PPL licentie te krijgen. ECHTER hiervoor moet de CAA de FAA een stapel gegevens opsturen. De CAA kent echter dit proces niet en werkt alleen reactief. Dit betekent dat het normale proces in gang gezet moet worden (wat 3 maanden duurt en een trip naar de USA betekend). Ik heb nu de FAA gevraagd te bekijken of zij als eerste de info willen opvragen bij de CAA en heb een brief gestuurd naar de CAA of zij de procedure willen volgen.
Anyway keep everybody posted. Iemand anders deze ervaring ook gehad.
(meer info over wat ik bedoel: http://ukga.com/forum/viewthread?forumThreadId=9191)
Groet,
Erik