FAA-PPL (foreign based) certificate replacement

Ik ben op het moment bezig om mijn FAA-PPL papieren te controleren op geldigheid en was eerst in de veronderstelling dat ik een replacement diende aan te vragen om er zo "English Proficient" op te krijgen. Na nog eens bestudering van de betreffende fraaie creditcard met de gebroeders Wright bleek dit er echter al op te staan, ergens tussen de regels door :o . Zit ik me voor niets druk te maken...:D

Hierdoor kwam ik er wel achter dat als je daadwerkelijk een replacement wilt aanvragen (2 $), dat niet online mogelijk is in het geval van een foreign based FAA-PPL. In dat geval moet je weer de hele papiermolen voor een gelijkstelling opnieuw doorlopen incl. een bezoek aan een FSDO in de VS. Niet kwijtraken dus..;)

Echter, nu zou ik van jullie voor de zekerheid graag willen weten of ik alles nu compleet heb om met een N-reg te mogen vliegen, het volgende is aanwezig:

- FAA-PPL mét "English Proficient" tekst achterop het pasje.
- Geldig Nederlands JAA-PPL met SEP rating (ook geldig)
- Geldig Nederlands Medical (géén FAA medical aanwezig)
- BFR (FAR 61.56) januari 2011 afgelegd met Amerikaanse CFI in Florida (24 maanden geldig?)

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
The FAA’s issuance of an “English Proficient” endorsement on a U.S. airman certificate attests that the airman meets the Level 4 operational standards found in ICAO Annex 1

FAA InFO 08012

Volgens mij heb je een FAA medical nodig omdat je FAA PPL niet geldig is zonder medical. Maar jij hebt een gelijkstelling dus het kan zijn dat het dan niet hoeft.
 
Je hebt ook nog een license nodig om de radio van een N-reg buiten de USA te mogen gebruiken. Is alleen iets invullen op een website en ik geloof iets van $30 of zo betalen. Krijg je hem thuis gestuurd. Heb het ding even niet bij de hand, maar Google het even, dan vind je het wel.
 
Voor de duidelijkheid, het is een gelijkstelling op basis van een NL JAA-PPL. Dat van die radio license is compleet nieuw voor mij....zal het eens opzoeken.

Overigens heb ik niet direct plannen om op een n-reg te gaan vliegen, maar het is meer voor het geval dat die mogelijkheid zich voordoet...
 
Bedankt voor de link! Ik vraag me trouwens af hoeveel vliegers er rondvliegen zonder zo'n license, aangezien ik er nu ook pas voor het eerst van hoor. Apart dat een Nederlands R/T license niet geldig is als je een radio bedient vanuit een n-reg waarvan de radio exact hetzelfde is als die van een ph-reg.

Btw, het was toch altijd zo dat je in Nederland met een n-reg mag/mocht vliegen met je Nederlandse PPL? Is in zo'n geval ook bovenstaand license verplicht?

ps. ik kan nu begrijpen waarom sommigen door de bomen het bos niet meer zien met al die verschillen in regeltjes, wordt het niet eens tijd om wereldwijd één systeem te gaan gebruiken (wishful thinking :rolleyes:). Soort van ICAOEASAFAA ;). Zal wel niet snel gebeuren, net als die Single European Sky....
 
Echter, nu zou ik van jullie voor de zekerheid graag willen weten of ik alles nu compleet heb om met een N-reg te mogen vliegen, het volgende is aanwezig:

- FAA-PPL mét "English Proficient" tekst achterop het pasje.
- Geldig Nederlands JAA-PPL met SEP rating (ook geldig)
- Geldig Nederlands Medical (géén FAA medical aanwezig)
- BFR (FAR 61.56) januari 2011 afgelegd met Amerikaanse CFI in Florida (24 maanden geldig?)

Alvast bedankt,

Hoi Circuitbreaker,

Toevallig sta ik op het punt om een FAA PPL gelijkstelling te halen. Ik heb hiertoe een formulier gedownload 2120-0724 wat ik heb ingevuld en dat ik dan samen met een copy van mijn JAA PPL en JAA medical ga opsturen.

Nu lees ik dat je een BFR hebt afgelegd. Is dat een soort van profcheck?
Ik was in de veronderstelling dat een FAA PPL gelijkstelling op basis van een JAA PPL een 100% administratieve handeling is.

Vraag 1: moet je ook een soort van profcheck afleggen?
Vraag 2: indien antwoord is "ja" op vraag 1, om de hoeveel tijd moet dat gedaan worden?
Vraag 3: als antwoord is "ja" op vraag 1 en 2, kan dat ook in NL gedaan worden?
Vraag 4: als ik eenmaal mijn gelijkstelling heb (dus dat mooie brevet op credicard formaat), hoe lang is die gelijkstelling dan geldig. (er van uitgaande ik mijn JAA PPL altijd geldig houd) Stel dat ie maar 2 jaar geldig is, moet je dan na 2 jaar weer naar de states gaan? Want dan wordt het wel een vervelend en duur verhaal.
 
1) Ja, een flight review met een FAA instructeur.
2) Om de twee jaar
3) Ja
4) Zolang je JAA brevet hetzelfde nummer houdt. Aangezien dit nummer begint met JAA heb ik zo'n vermoeden dat dit met EASA gaat veranderen.

BTW, je hoeft niet naar de states om een gelijksteling te regelen:
http://www.rnav.us/
 
Alles bijna correct.
1.) Flight review is minimaal 1 uur ground met minimaal 1 uur vlucht.
Als je nooit in de VS gevlogen hebt kan dat wat langer duren allemaal.
2.) 24 kalender maanden, je mag dus wachten tot het einde vd maand.
Flight review begin Nov. gedaan is OK tot eind Nov. twee jaar later.
Als je het slim doet heb je iedere keer een maand "gratis".
 
Je zet de handtekening bij de examinator hier in Europa (kan op diverse locaties) je krijgt gelijk je tijdelijke license (3 maanden geldig) mee naar huis. Plastic kaartje volgt in de post. Het NY FSDO doet het hele buitenland voor de FAA. Lees de website even goed door en bel of mail ze even.
 
Beide Engelse FAA examinatoren vallen onder het toezicht van de New York FSDO EA-15:
http://av-info.faa.gov/DesigneeSearch.asp


HOUSE, ADAM
THE OLD DAIRY QUARRY LANE
SNARESTONE DERBYSHIRE DE127DD
UK
Phone: 0114417725071482

FAA Office: EA15
Aircraft: AGUSTA-A109-A, AS-355-F2, BHT-206-B, R-22-22, R-44-44, R-66-66, SK-76-C


HUGHSTON, THOMAS P
39 SYDNEY DYE COURT SPORLE
KINGS LYNN NORFOLK PE322EE
UK
Phone: 011 447710564421

FAA Office: EA15
Aircraft: CE-421-421, DA-42-42, PA-34-200, PA-44-180

Zij sturen jouw papierwerk naar de New York FSDO die verder de zaak behandelt.
 
Deze twee heren vragen wel een hoop geld voor een administratieve handeling die bij een FSDO maar een paar tientjes kost.
Zij doen dit in de wetenschap dat het alternatief voor ons een dure trip naar de VS is, en dus zitten ze net onder de prijs van een goedkoop ticket.
Zodoende hebben zij als houders van een monopolie een aardig geldje overgehouden aan de nieuwe LPE wetgeving.
 
Adam House doet alleen Heli examens. Misschien wel een validatie voor fixed wing, dat weet ik niet.
Het is inderdaad niet goedkoop. Overigens kost het bij een FSDO niet een paar tientjes, maar is het helemaal gratis (in elk geval begin 2010 nog, misschien is iets veranderd).
 
In de zomer van 2011 was het ook nog gratis. Ik zou hier altijd een trip naar de VS voor maken.
Kun je daar gelijk ook je flightreview doen en wat rondvliegen. Is echt de moeite waard.

Overigens krijgen ze binnenkort in de VS waarschijnlijk een foto op hun brevet, dus kan de hele santekraam weer opnieuw voor een replacement. Nog los van onze aanstaande omnummering....
 
Als het verschil alleen een foto is, hoeft de validatie van je brevet en ratings niet. Wel iets van een 'proof of identity', misschien via een foto/paspoort check bij een consulaat.
 
Als er al een brevet met foto komt zal er zeker voor een paar jaar een "grace-period" zijn.

Ik zou hier altijd een trip naar de VS voor maken.
Kun je daar gelijk ook je flightreview doen en wat rondvliegen. Is echt de moeite waard.

Inderdaad het is ook altijd te combineren met een vakantie voor het gezin.
Kinderen een dagje Disney en papa een dagje vliegen.
Amerika is een erg leuk land om op vakantie te gaan.
Overal zijn vliegvelden en vliegscholen waar je de Flight review kan doen.
En een flight review kan altijd gecombineert worden met een introductie in een nieuwe kist die je nog nooit gevlogen hebt.
 
Ik heb helemaal niets met Europe-American te maken, maar als je dan toch naar de VS gaat is Naples wel een hele mooie plek.
Je kunt daar dolfijnen zien zwemmen vanaf het strand of de pier. Mooi vliegen en fantastisch shoppen voor de vrouw.......
2 uurtjes rijden vanaf MIA of MCO.
Misschien ga ik zelf ook wel weer binnenkort :)

Dat van die foto hoorde ik in juni van de inspector bij het FSDO in Oakland.
 
Terug
Bovenaan