FAA examiner?

Outer Marker

New member
Ik mis nog CFII op mijn FAA CFI en die wil ik graag bij hebben, het lieft in Nederland...

Kent iemand of er op dit moment een Amerikanse CFII aanwezig ergens in Europa?

Alavast bedankt,

OM
 
Volgens mij zijn er wel meerdere mensen met een geldige CFII aanwezig in NL en omstreken (ik oa). Vraag me alleen af hoe het zit met examen afnemen, ed. Ik heb wel toegang tot de TSA site, maar ik vraag me af of je dat examen in Europa kan doen...
 
Volgens mij zijn er wel meerdere mensen met een geldige CFII aanwezig in NL en omstreken (ik oa). Vraag me alleen af hoe het zit met examen afnemen, ed. Ik heb wel toegang tot de TSA site, maar ik vraag me af of je dat examen in Europa kan doen...

Nou instructie heb ik niet echt nodig en sign-off krijg ik van een vriendinnetje, dus... moet nog aleenmaar examiner zien te vinden :-)
 
Nou instructie heb ik niet echt nodig en sign-off krijg ik van een vriendinnetje, dus... moet nog aleenmaar examiner zien te vinden :-)
Zou toch kunnen zweren dat je om een Instrument Instructor vroeg in je eerste post :1855:
... Kent iemand of er op dit moment een Amerikanse CFII aanwezig ergens in Europa? ...

Voor zover bij mij bekend zijn er geen FAA examiners die een CFII examen mogen afnemen buiten de VS. In het verleden heeft een school in de UK wel eens een FAA examiner laten overkomen voor examens. De kosten werden dan door alle leerlingen gedeeld. Het kan in je eentje goedkoper zijn om even naar de VS te gaan. Heb je er ook nog een reisje bij. Ik weet dus niet of het met de huidige regels nog mogelijk is om buiten de VS examen te doen.
 
Terug
Bovenaan