FAA Bi-Annual op PH Kist

Count Blah

New member
Het Mag,

omdat ik met veel mensen gesproken heb die dit niet weten, heb ik vanmiddag met een aardige meneer van de FAA gebeld.

Hij vertelde me dat je gewoon je bi annual in Nederland op een PH kist mag doen,

Just for your info,


Greetz Count Blah
 
hmm... ok....

Maar vanuit een PPL standpunt gezien:

Als het erom gaat om in de USA te gaan vliegen, waarom zou je dan dubbel zoveel uitgeven aan huur van de kist plus instructeur? Doe het gewoon zodra je in de USA bent, en met mazzel (of met voorbedachte rade) kun je het ook nog es combineren met de checkout voor de FBO waar je een kist gaat huren.

groet,
Hans
 
Ja, een aardige meneer van de FAA kan dat misschien wel zeggen maar hij is helaas vaak niet op de hoogte van de nationale regeleving......
Ik weet niet 100% zeker wat de Nederlandse regelgeving hierover zegt, maar in Engeland moet de instructeur die de Bi-annual afneemt dual qualified zijn, anders is het in strijd met de UK Air Navigation Order. Een FAA instructeur mag ook geen instructie geven op een Jar geregistreerde kist in Engeland zonder een europees instructie brevet te hebben. Dus pas goed op! He hangt dus af van de nationale regelgeving.....
 
de cfi waarmee ik ga vliegen heeft zijn jaa licenses net als ik,
je zou het kunnen zien als een stukje sport vliegen, maar daarnaast meteen een krabbeltje dat je bi annual goed is.

Maja ik ga daar IVW maar eens mee lastig vallen. En als de FAA het goedkeurd heeft ivw daar niks mee te maken verder want zij hebben ook niks met mijn FAA license te doen alleen met mijn JAA.

Bureaucratie om gek van te worden :mad:

zou graag me bi annual doen in de vs, al is het daar alleen al veel mooier om te vliegen, maar me 2jaars termijn is bijna voor bij.

Greetz
 
Terug
Bovenaan