Hallo,
Ik heb een vraagje. Deze heb ik bij VLM gepost omdat jullie op londen city vliegen waarbij een 35 flaps configuratie benodigd is voor de landing. Zelf werk ik voor een onderhoudsbedrijf en graag zou ik een beroep willen doen op jullie ervaring. Hebben jullie weleens gehad dat tijdens een nadering op city met een Fokker 50 met 35 graden flaps een roll optreedt en dat dit niet bij flaps 10 of 25 gebeurd? We hebben momenteel deze vreemde situatie met een F50 waarbij dit optreedt ondanks dat we de gehele rigging van flight controls hebben gecheckt. Er is geen verschil in % torque en het probleem treedt op tijdens gear retracted en down. Er zijn geen vreemde aerodynamische afwijkingen zichtbaar zoals schade of slechte sealant.
Mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag.
MvG
Brenner
Ik heb een vraagje. Deze heb ik bij VLM gepost omdat jullie op londen city vliegen waarbij een 35 flaps configuratie benodigd is voor de landing. Zelf werk ik voor een onderhoudsbedrijf en graag zou ik een beroep willen doen op jullie ervaring. Hebben jullie weleens gehad dat tijdens een nadering op city met een Fokker 50 met 35 graden flaps een roll optreedt en dat dit niet bij flaps 10 of 25 gebeurd? We hebben momenteel deze vreemde situatie met een F50 waarbij dit optreedt ondanks dat we de gehele rigging van flight controls hebben gecheckt. Er is geen verschil in % torque en het probleem treedt op tijdens gear retracted en down. Er zijn geen vreemde aerodynamische afwijkingen zichtbaar zoals schade of slechte sealant.
Mochten jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag.
MvG
Brenner