Examen tarieven

Hoorde van de week dat de examen tarieven weer eens omhoog gaan (voor de theorie vakken).

Zit u?

Per 1 Maart 2007:

PPL van (ik meen) € 60,- --> € 90,- per vak
CPL/ATPL van € 90,- --> € 125,- per vak

Echt absurd als je het mij vraagt...
 
Kan me nog heel goed herinneren dat het in 2002 van 90 gulden naar 90 euro ging.

Simpel: ander valuta teken ervoor.
 
Yep inderdaad.

Betalen en dan mag je ze allemaal één keertje komen doen :)
Heb ze gebeld en direct ook de nummers van de expert(s) gevraagd die de licensie-conversies doen.

Het is toch wel frapant dat één of twee mensen maar in volledig België de procedure kennen om een UK JAA fatpl te converteren naar een BE JAA fATPL.

Dan flipte ze helemaal toen ik vroeg of ik in België mijn 14 theorievakken ATPL mocht doen om daarmee een UK JAA CPL IR ME te starten (gelukkig vertelde ik ze er niet bij dat dit in de VS gebeurde, anders flipte ze helemaal)


Moest dat nu eens allemaal een beetje vooruit gaan, en gestroomlijnde procedures hebben, dan zou al dat geld voor die licensies toch nog goed besteed worden. Maar neen, helaas is het om de overheidskas te spijzen.
 
Dat zou je eens moeten proberen met je eigen bedrijf,,, dan rent iedereen opeens heel hard weg bij je bedrijf. Maarjah in dit geval is dit voor ons niet mogelijk...
 
Dat zou je eens moeten proberen met je eigen bedrijf,,, dan rent iedereen opeens heel hard weg bij je bedrijf. Maarjah in dit geval is dit voor ons niet mogelijk...

Maar oke,,, het hoort erbij he ;)
 
Nee maar het ligt echt aan de burger dat alle prijzen zo hoog worden sinds de euro hoor!
Overheid neemt gelukkig alle twijfel weg met dit soort grappen. :stapelge:
 
Om even op dit offtopicje door te gaan:

PH-JPC,
Boodschappen, zijn die nu gemiddeld duurder of goedkoper dan eind 2001?
 
Hij bedoelt het sarcastisch.....(hoop ik)

Natuurlijk is alles duurder sinds de euro.
 
Van een ander forum geplukt, niet gefverifieerd, maar ik heb het al meerdere keren gehoord:

Boodschappen goedkoper dan in guldentijd
Bron: Distrifood Daily

Een overgrote meerderheid van 93 procent van de bevolking zou zweren dat boodschappen nu duurder zijn dan aan het einde van de guldentijd. In werkelijkheid zijn de boodschappen nu goedkoper dan in de guldentijd.

Alleen Super de Boer en C1000 zijn een fractie duurder vergeleken met vijf jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van De Telegraaf. Die noteerde op 22 december de prijzen van hetzelfde pakket als die van 13 oktober 2001, drie maanden voor het afscheid van de gulden. De boodschappen werden bovendien in dezelfde supermarkten in Gouda gedaan als toen.

Bij elkaar opgeteld betaalde dagblad de Telegraaf voor het totale pakket bij marktleider Albert Heijn in 2001 €12,85 euro en twee weken geleden €12,14 euro. Dat scheelt 71 eurocent, bijna anderhalve gulden. Bij Hoogvliet in Gouda kosten dezelfde boodschappen als in 2001 nu € 13,41. Dat is zestien eurocent minder dan vijf jaar geleden. Bij Super de Boer en C1000 betaalde de Telegraaf respectievelijk 16 en 39 eurocent meer dan in 2001.
 
Tja na de prijzenoorlog in de supermarkten verbaast het me niet zo heel veel dat producten goedkoper zijn geworden.
Maar hoe zit t met dingen als belasting en verzekeringen e.d.?

Of examengelden... ik noem maar wat.
 
En als ze er nou gewoon eens een legitieme reden voor op konden geven.. Natuurlijk zal in hun statuten staan dat ze prijzen helemaal zelf mogen vaststellen maar tegenwoordig mag zelfs van de overheid een beetje klantgerichtheid worden verwacht.. dunkt mij :confused:

Edit:
Vond zojuist dit document met daarin: kostprijs atpl examen 2004
Hieraan staat (p. 56) dat in 2004 de kostprijs van een atpl theorie examen €480 bedroeg..! Uhm...?

Ik vraag me af hoe krom je organisatie in elkaar zit als je op zo'n kostprijs pér examen uitkomt...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan